کد خبر:61839
پ
توانبخشی
مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

اجرای ۱۰۰ درصدی طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (سی.بی.آر) در روستاهای این استان خبر داد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اجرای ۱۰۰ درصدی طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (سی.بی.آر) در روستاهای این استان خبر داد.

 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،“محمد محمدی قیداری”، مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: طرح CBR توان‌بخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۱ آغازشده و این طرح از سال ۸۷ به‌صورت پایلوت در زنجان اجرا شده است. وی با بیان اینکه این طرح در ۱۰۰ درصد روستاهای استان زنجان اجراشده است، ادامه داد: در طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه امور به معلولان سپرده می‌شود و به معلولان، خانواده آنان و افراد که با معلولان ارتباط دارند آموزش‌های لازم ارائه می‌شود. 

 

*** هزینه‌های درمان

 

 

محمدی قیداری با بیان اینکه با اجرای این طرح تمام معلولین در روستاها شناسایی‌ شده‌اند، تأکید کرد: در طرح CBR همه هزینه‌های درمان و مراتب درمانی بالاتر برای معلولان مد نظر گرفته‌ شده و توانمندسازی، ایجاد اشتغال و ارائه وسایل توان‌بخشی از اهداف اجرای این طرح در روستاها است. مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دهیاران و بخشداران می‌توانند در اجرای طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه مؤثر باشند و باید از ظرفیت این افراد برای اجرای مطلوب این طرح در استان زنجان استفاده شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از وجود بیش از ۲۰ هزار و ۴۰ معلول در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: بهزیستی استان برای توانمندسازی معلولین تمهیدات لازم را دارد چرا که توانمند شدن معلولین باعث حضور آن‌ها در جامعه شده و باعث استقلال آن‌ها می‌شود. محمدی قیداری گفت: طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه موفقیت‌های خوبی را تاکنون به دنبال داشته است و به همین دلیل در تمام روستاهای استان اجرا می‌شود. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در پایان تعداد معلولان قطع نخاعی در استان زنجان را ۲۷۷ نفر اعلام و اظهار کرد: سازمان بهزیستی استان تسهیلات لازم برای نگهداری این معلولین را ماهانه پرداخت می‌کند.

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه