کد خبر:61852
پ
۶۸۹۴۵۳۹_۹۶۲-۲۹۰x195

راه‌های ارتباطی استان سمنان نیاز به بازسازی دارد

اکنون بیش از ۲۰ درصد راه‌های ارتباطی استان سمنان نیاز به بازسازی دارد و تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی از این راه‌ها به صورت زیرساختی ترمیم می‌شود.

سیدعبدالمجید نژاد صفوی مدیرکل راه و ترابری سمنان روز شنبه در گفت‌و‌گو اعلام کرد: اکنون بیش از ۲۰ درصد راه‌های ارتباطی استان سمنان نیاز به بازسازی دارد و براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال جاری تعداد قابل توجهی از این راه‌ها به صورت زیرساختی ترمیم و آسفالت می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،مدیرکل راه و ترابری سمنان با بیان این‌که راه‌های ارتباطی این تعداد روستا براساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال ۹۷ تکمیل و بازسازی می‌شود، اظهار داشت: ۲ روستا در سمنان، ۱۰ روستا در دامغان، ۱۰ روستا در شاهرود، پنج روستا در میامی، پنج روستا در گرمسار، سه روستا در مهدیشهر، ۲ روستا در آرادان، و ۲ روستا در سرخه مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی هستند.

 

***  راه‌های ارتباطی روستایی استان سمنان

استان سمنان بیش از یک‌هزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد. نژادصفوی در رابطه با راه‌های ارتباطی روستایی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید میزان اعتبارات تخصیصی در بخش راه روستایی بیش از ۴۰ درصد در مقایسه با دولت قبل از آن افزایش یافت و ۶۰ راه روستایی استان آسفالت و بازسازی شده است.
نژادصفوی با بیان این‌که در دولت بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش راه شهری در سمنان هزینه شد، گفت : در چهارسال گذشته بیش از۲۵۰ کیلومتر به راه‌های دسترسی و امن این استان افزوده شد. استان سمنان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان‌های کشور به لحاظ وسعت دارد. همچنین ۶۶۰ کیلومتر از بزرگراه ۸۶۰ کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است. سه هزار و ۷۸۴ کیلومتر راهِ استان سمنان ۲٫۱ درصد از راه‌های کشور را شامل می‌شود.

براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵، ۱۴۱ هزار و ۸۵۸ نفر در ۲۸۴ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند. یک‌هزار و ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی به صورت دو خطه در حوزه استحفاظی این اداره کل واقع شده است. به صورت میانگین روزانه ۹۰ رام قطار باری و مسافربری در حوزه استحفاظی این اداره کل رفت و آمد می‌کند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، براساس آمار ارایه شده، تا پایان آبان ماه ۲۰ هزار و ۹۰۵ رام قطار در محدوده این اداره کل تردد داشته که ۲ هزار و ۵۸۷ رام قطار باری و ۱۸ هزار و ۳۱۸ رام قطار مسافربری بوده است. استان سمنان بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه