کد خبر:61815
پ
n82691668-71919058-300×169

برگزاری مسابقات فوتسال روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری

مسابقات فوتسال روستایی و عشایری لردگان چهارمحال و بختیاری با حضور ۱۰ تیم آغاز شد.

مسابقات فوتسال روستایی و عشایری لردگان چهارمحال و بختیاری با حضور ۱۰ تیم آغاز شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا،به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری ، تیم‌های جنودالمهدی آب چنار، ستاره سرخ شهرک، فولاد مهر، منتخب، دهیاری ده کهنه، شهید انصاری بارز، سیاه جامگان سردشت، توپچی‎ها، دهیاری باغ انار و بارسا باغ انار در مسابقات فوتسال روستایی و عشایری لردگان به مصاف هم می‌روند.این مسابقات از هفتم آذر آغاز شده است که در روز نخست تیم‌های ستاره سرخ شهرک و منتخب مقابل حریفان به پیروزی رسیدند و سیاه جامگان و بارسا باغ انار در رقابت با یکدیگر به نتیجه مساوی رضایت دادند.

 

 

*** نتایج روز دوم مسابقات

 

در روز دوم مسابقات فوتسال، فولاد مهر مقابل منتخب به پیروزی دست یافت و دهیاری ده کهنه با شهید انصاری به نتیجه مساوی دست یافتند.دیگر دیدار این روز هم میان دو تیم جنودالمهدی و ستاره سرخ برگزار شد که در پایان تیم جنودالمهدی زمین را با کسب پیروزی ترک کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، فوتسال به بازی فوتبال درون سالن، گفته می‌شود. این رقابت‌ها در زمینی به ابعاد زمین بسکتبال، در محل‌های سرپوشیده یا در محل باز و بدون دیوار و حصار انجام می‌گیرد. فوتسال (FUTSAL)، واژه بین‌المللی برای این رشته ورزشی است. این واژه برگرفته از لغات اسپانیایی FUTbol و SALA – به معنی درونی یا درون سالن – است. 

نخستین دوره قهرمانی فوتسال جهان با پشتیبانی FIFUSA (پیش از ادغام اعضای آن با FIFA در سال ۱۹۸۹)، در سائوپائولوی برزیل برگزار شد که با قهرمانی برزیل به پایان رسید. کامیابی برزیلی‌ها در دومین جام‌جهانی فوتسال در کشور اسپانیا و در سال ۱۹۸۵ تکرار شد اما در سومین جام‌جهانی در سال ۱۹۸۸ و در کشور استرالیا، برزیل مقابل پاراگوئه تن به شکست داد.در سال ۱۹۸۹ فیفا پشتیبانی مالی مسابقات فوتسال را بدست گرفت و نخستین جام‌جهانی فوتسال با پشتیبانی فیفا در هلند برگزار شد. پس از آن، جام‌های‌جهانی در سال‌های ۱۹۹۲ در هنگ‌کنگ، ۱۹۹۶ در اسپانیا، ۲۰۰۰ در گواتمالا، ۲۰۰۴ در تایوان و ۲۰۰۸ در برزیل برگزار شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه