کد خبر:61506
پ
n82729417-71988761-300×183

کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با محوریت دانشگاه

مشاور رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از تشکیل ۴ کارگروه برای حمایت از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با محوریت دانشگاه رازی خبر داد.

مشاور رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از تشکیل ۴ کارگروه برای حمایت از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با محوریت دانشگاه رازی خبر داد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا، کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با محوریت دانشگاه انجام می‌گیرد و “حادثه اندوه‌بار زلزله شدید استان‌های غرب کشور که موجب جان‌باختن و مجروح شدن عده‌ای از هموطنان عزیزمان شد، موجب تأسف و تأثر گردید. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار و زلزله‌زده، از درگاه خداوند متعال برای درگذشتگان این مصیبت، غفران الهی و برای خانواده‌های آنان صبر جزیل و برای مجروحان این حادثه غم‌بار شفا و بهبودی عاجل مسئلت داریم.

با توجه به عواقب این حادثه، ضرورت دارد مسئولان دانشگاه‌ها ضمن آماده‌باش کامل در کنار نیروهای امدادی، امکانات موجود را در اختیار آسیب‌دیدگان این حادثه تلخ قرار دهند.

 به نقل از دانشگاه رازی، جمال فتح‌اللهی در نشست هیات ‌رئیسه دانشگاه رازی که با حضور مشاور وزیر و روسای موسسات و مراکز آموزش عالی استان پیش از ظهر امروز در سالن جلسات موسسه رازی برگزار شد، گفت: از ابتدای وقوع زلزله، تشکیل جلسات مدیریت بحران و کمک به زلزله‌زدگان در دستور کار قرار گرفت.

مشاور رئیس مجموعه علمی رازی کرمانشاه از تشکیل ۴ کارگروه برای حمایت از کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با محوریت دانشگاه رازی خبر داد و گفت: کمیته پشتیبانی با محوریت همکاران شورای صنفی، کمیته خدمات‌رسانی را با مشارکت ۴۸ نفر برای سازمان‌دهی کمک‌ها، کمیته پزشکی و کمیته اطلاع‌رسانی تشکیل شد.

 

*** فراخوان حمایت از پژوهش‌های مرتبط با زلزله در استان کرمانشاه

 

مشاور رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از فراخوان حمایت از پژوهش‌های مرتبط با زلزله در استان خبر داد و گفت: ۶۰ نفر از اعضای هیات‌علمی در این زمینه همکاری و همفکری داشتند و در سه کمیته توسعه روستایی، اجتماعی و فنی مسائل مربوط به زلزله و پایان‌نامه‌های مربوط به این مسئله پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه خسارات جدی ناشی از زلزله به ساختمان‌های موسسه وارد نشد، گفت: گزارشی از وضعیت خسارات وارده به وزارتخانه ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه شماره‌ حسابی برای جمع‌آوری کمک به زلزله‌زدگان، از طریق شورای صنفی موسسه اعلام شد، گفت: با همکاری دانشجویان ۷۰۰۰ پرس غذای گرم برای تأمین نیاز غذایی زلزله‌زدگان رزرو و ارسال شد.

فتح‌اللهی همچنین حضور گروه مشاوران و روانشناسان موسسه علمی رازی در مناطق زلزله‌زده را از دیگر اقدامات دانشگاه رازی برشمرد.

انتهای پیام///

منبع
مهر
ارسال دیدگاه