کد خبر:99375
پ
روستای زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

حفظ بافت سنتی ۱۰ روستای هدف گردشگری زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به حفظ بافت سنتی ۱۰ روستای هدف گردشگری این استان، گردشگری روستایی را محرک توسعه دانست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به حفظ بافت سنتی ۱۰ روستای هدف گردشگری این استان، گردشگری روستایی را محرک توسعه دانست.

 

*** حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به این موضوع، اظهار کرد:

روستاهای هدف گردشگری به واسطه قابلیت‌هایی که در حوزه گردشگری دارند به عنوان روستای هدف معرفی شده‌اند.

ضروری است از قابلیت‌های بومی محلی نیز برای توسعه این روستاها استفاده کرد.

سجاد صنعتی‌منفرد با بیان این‌که این نهاد، در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد، اظهار کرد:

توسعه روستاهای هدف گردشگری بر اساس ضوابط تهیه شده توسط بنیاد مسکن استان در قالب طرح‌های هادی امکان‌پذیر بوده و نباید مغایرتی با ویژگی‌های بافت سنتی روستاها داشته باشد.

 

 

*** ۱۰ روستای هدف گردشگری

 

 

صنعتی‌منفرد تأکید کرد: حفظ کالبد و هویت روستایی به خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد که این مهم باید در نحوه ساخت و سازها و استفاده از مصالح بومی تقویت شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا (چهار روستا دارای طرح و ۶ روستا مصوب دفتر مرکزی) اشاره کرد و افزود:

در حال حاضر روستاهای گلابر، ویر، خوئین و درسجین دارای طرح هادی هدف گردشگری و روستاهای ماری، حاج سیران، ولیدر، شیت، علم کندی و چپ دره شش روستا برای تهیه طرح هادی هدف گردشگری در طول برنامه ششم توسعه انتخاب شده‌اند.

 

*** گردشگری روستایی؛ محرک توسعه

 

وی با بیان این‌که برای استفاده از ظرفیت روستاها در حوزه گردشگری و در راستای رونق اقتصادی، باید امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم شود، ادامه داد:

برخی از روستاهای استان، دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هستند که می‌توانیم گردشگری را در آن جا تقویت کرده و از این طریق منبع درآمدی برای روستاییان به وجود آوریم.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در پایان با اشاره به این‌که اجرای طرح روستای هدف گردشگری در روستاهای استان زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی، رضایت گردشگر و حفظ محیط زیست خواهد بود، تاکید کرد:

اگر گردشگری روستایی به نحوی مناسب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، می‌تواند محرک یک‌ فرآیند توسعه در نواحی روستایی، پایداری جوامع محلی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی، سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری باشد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه