کد خبر:97595
پ
استان فارس

رفع مشکلات فرهنگی و اشتغال روستاهای استان فارس

نشست مشترک مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فارس با مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس درخصوص رفع مشکلات فرهنگی و اشتغال روستاهای استان فارس برگزار شد.

نشست مشترک مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فارس با مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس درخصوص رفع مشکلات فرهنگی و اشتغال روستاهای استان فارس برگزار شد.

 

 

*** رفع مشکلات فرهنگی و اشتغال روستاهای استان فارس

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نشست مشترک مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فارس با مهندس سید کمال پاک فطرت مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس درخصوص رفع مشکلات فرهنگی و اشتغال روستاهای استان فارس برگزار شد.

در این دیدار مهندس پاک فطرت گفت: اعتقاد داریم که کارهای عمرانی حتما باید پیوست فرهنگی بدنبال داشته باشد و ارتقای جامعه با ارتفای فرهنگ میسر است و پیشرفت عمرانی روستاها همزمان با پیشرفت فرهنگی است که باعث تعالی بیشتر در روستاها خواهد شد.

وی افزود: ما باید برای پیشبرد فرهنگ از جزیره‌ای عمل کردن در دستگاه‌های دولتی پرهیز کرده و با افزایش تعاملات در قالب همکاری و همدلی بین ادارات باعث پیشرفت روز افزون در این حوزه باشیم.

پاک فطرت با بیان این نکته که دیدگاه ما به مباحث فرهنگی دیدگاهی عملی است، افزود:

دیدگاه‌های ما باید از گفتمان محور به محور عملیاتی انتقال پیدا کند تا بتوان از آن به عنوان دستاوردی قابل تحسین یاد کرد و روستائیان تأثیرات آن را بر روی زندگی خود احساس کنند.

 

 

***  آب و معیشت، اولویت روستاها

 

 

پاک فطرت در ادامه گفت: اولویت روستاهای ما امروزه آب و معیشت است و باید با فرهنگ سازی برای جامعه؛ روستاها را به سمت تصحیح این دو مشکل اساسی سوق دهیم.

وظیفه ما آموزش راه و روش عبور از مشکلات به دهیاران است که به عنوان نماینگان ما به جهت رفع مشکلات در روستاها قدم بر می‌دارند.

در ادامه عبیری معاون امور زیربنایی اداره کل امور روستایی استانداری گفت:

به جهت رفع موانع پیشرفت پروژه‌های عمرانی و همراهی روند این پروژه‌ها با مباحث فرهنگی که مد نظر این اداره کل میباشد باید ابتدا با همکاری قرارگاه بانک اطلاعاتی‌ در حوزه فرهنگی، عمرانی و اشتغال تهیه و سپس با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با مبحث مورد نظر به جهت جلوگیری از موازی کاری و به منظور هم‌پوشانی همکاری‌های لازم صورت پذیرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی استانداری فارس در پایان گفت: این اداره کل آمادگی کامل به جهت همکاری با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان را در مباحث مطروحه تا حصول نتیجه دارد.

مدیرکل امور روستایی استانداری فارس از مسئولین قرارگاه خواست تا با ارائه گزارشی راهکارهای اجرایی به این دفتر را نیز معرفی نمایند.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
دیدگاه کاربران 2 دیدگاه
ارسال دیدگاه