کد خبر:93705
پ
داوردان
در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر انجام شد:

بازدید مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر از غرفه خبرگزاری روستا

مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر در حاشیه پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر در حاشیه پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

 

*** مصاحبه مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر با خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر با ابزار خرسندی از حضور خود در جمع روستاییان و عشایر شرکت کننده در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، اظهار داشت:

این روز بزرگ که بنام روستا و عشایر نامگذاری شده بود، در تقویم ما سالیان سال، جایش خالی بود.

تمام اقشار در تقویم روزی برای خود داشتند، اما روستاییان و عشایر که ۳۷ درصد جامعه کشور را تشکیل می‌دهند، از داشتن چنین روزی محروم بودند و خوشحالیم که به همت مسئولین نظام جمهوری اسلامی این مهم فراهم شد و روزی بنام روستا و عشایر نامگذاری شد.

 

*** ارائه خدمات به عشایر

 

مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر از ارائه خدمات به عشایر در قالب ۴ طرح سازماندهی و اسکان، مطالعات جامع عشایر، سوخت فسیلی و ارائه خدمات به فروشندگان خبر داد و افزود:

در بخش اسکان، عشایر داوطلبی را (که از پتانسیل‌های معیشتی و درآمدی مناسب برخوردار باشند و خود نیز تمایل داشته باشند) بعد از اینکه معیشت و اشتغال شان پایدار شد، در کانون‌هایی که زیرساخت‌های آن از قبیل برق و آب و.. وجود دارد، اسکان می‌دهیم و کلیه این کارها توسط خود سازمان امور عشایر و با کمک پیمانکاران مجرب در استان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: به کوچندگان عشایر، در سه قطب قشلاق، میان‌وند و ییلاق، خدماتی از قبیل احداث راه و تامین آب و برق ارائه می‌شود و بخشی از خدمات نیز در حین کوچ به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

داوردان با اشاره به اقدامات سازمان امور عشایر برای تامین سوخت فسیلی، بر استفاده عشایر از انرژی‌های نو و خورشیدی و بادی تاکید کرد.

وی از اختصاص سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عشایر خبر داد و افزود:

نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و عمرانی و از ردیف‌های مختلف اعتبار دریافت کردیم و نزدیک ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان از ردیف‌های استانی، متفرقه و ردیف‌های خاص، اعتبار برای عشایر جذب می‌شود.

 

*** اقدامات سازمان امور عشایر در استان‌ها

 

مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر در خصوص اقدامات این سازمان در استان‌ها، اظهار داشت:

در سال گذشته ۱۶۰۰ پروژه از محل اعتبارات عمرانی و ملی و ۹۰۰ پروژه از محل مالیات بر ارزش افزوده در استان‌ها افتتاح شده است و در نتیجه شاهد افزایش خدمات زیربنایی و افزایش تعداد شاغلین در مناطق عشایری هستیم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی که انجام شد، از انتهای برنامه چهارم تاکنون، در اکثر شاخص‌های برخورداری از جمله آب و برق، افزایش خوبی داشتیم.

در بخش آب نزدیک به ۶۲ درصد جمعیت عشایر از آب آشامیدنی سالم و ۵۴ درصد از راه مناسب شسته برخوردار‌اند و بالغ بر ۹۶ درصد جمعیت عشایری از راه دسترسی مناسب بهره‌مند‌اند.

 

*** تقدیر از خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیر کل عمران و امور زیربنایی سازمان امور عشایر در پایان ضمن تقدیر از خبرگزاری روستا، اظهار داشت:

خبرگزاری روستا این توفیق را پیدا کرده است که به جمع عشایر و روستاییان پیوسته است و توانسته است صدای روستاییان و عشایر کشور باشد و صدای آن‌ها را می‌تواند به جامعه شهری و حتی دنیا برسانند و امیدوارم این دوستان در خدمت رسانی و اطلاع رسای موفق و موید باشند.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه