کد خبر:93486
پ
سعیدی کیا
رئیس بنیاد مستضعفان در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر:

خبرگزاری روستا باعث توجه و جدیت بیشتر مسئولان برای حل مسائل روستاییان می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در غرفه خبرگزاری روستا در حاشیه پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، این خبرگزاری را عاملی برای توجه و جدیت بیشتر مسئولان در حل مسائل روستاییان دانست و تاکید کرد خداوند را بابت راه‌اندازی این خبرگزاری شکر می‌کنم.

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در غرفه خبرگزاری روستا در حاشیه پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، این خبرگزاری را عاملی برای توجه و جدیت بیشتر مسئولان در حل مسائل روستاییان دانست و تاکید کرد خداوند را بابت راه‌اندازی این خبرگزاری شکر می‌کنم.

 

*** خبرگزاری روستا عاملی برای توجه بیشتر به روستاییان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، سعیدی‌کیا در حاشیه پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر با حضور در غرفه خبرگزاری روستا و گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه، اظهار کرد:

خداوند را شاکرم که به لطف حضور خبرگزاری روستا، امورات روستاییان با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و با همت و تلاش‌ رسانه‌ای این خبرگزاری، مسائل روستاییان انعکاس بیشتری یافته و سبب شده، توجه مسئولین بیشتر به سمت روستاها معطوف شود. 

 

*** راه‌اندازی خبرگزاری روستا یکی از آرزوهای من بوده است

 

وی در ادامه اضافه کرد: از بابت راه‌اندازی خبرگزاری روستا بسیار خوشحالم زیرا راه‌اندازی این خبرگزاری به عنوان یک رسانه تخصصی برای روستاییان و عشایر کشور که صدای آنها را به گوش مسئولان برساند، از آرزوهای من بوده که خوشبختانه در حال حاضر در جشن یک سالگی این خبرگزاری می‌بینم که در واقع یکی از آرزوهای من تحقق پیدا کرده است.

 

*** همایش روز ملی روستا و عشایر

 

سعیدی‌کیا همایش‌های سالانه روز ملی روستا و عشایر را حائز اهمیت دانست و افزود:

 این اجلاس سالانه در جهت بارور کردن توانایی‌های روستایی در امورات مختلف از جمله اشتغال تاثیر مهمی دارد و برنامه‌های گسترده اشتغال روستایی که با همکاری معاونت توسعه روستایی، بنیاد مستضعفان و وزارت تعاون تهیه شده، حاصل اینگونه گردهمایی‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که در کنار همایش برپا شده است، آثار مختلف از توانمندی‌های روستاییان به کار گرفته شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است تا روستاییان بدانند که چه کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند.

 

 

 

 

*** تسهیلات بانک سینا

 

 

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص طرح‌های اشتغال در روستاها و تسهیلات بانک سینا به خبرنگار خبرگزاری روستا ، گفت:

بنیاد مستضعفان با کمک بانک سینا و بنیاد علوی و همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از دو سال و نیم پیش طرح‌هایی را در استان‌ها تعریف کرد که با اقبال خوبی از طرف روستاییان مواجه شد.

کسانی که بخواهند در روستاها سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند با مراجعه به استانداری‌ها، طرح خود را ارائه دهند و طرح آن‌ها بعد از تایید استانداری‌ها، به بانک‌ها رفته و بانک توجیه اقتصادی طرح را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و درصورت تائید، وام با بهره مناسب به متقاضی پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۵ درصد از وام‌های پرداختی بانک سینا با سود ۱۸ درصد توسط یارانه‌های معاونت توسعه روستایی و ۵ درصد دیگر توسط یارانه‌های بنیاد علوی پرداخت شده و بنابراین وام مذکور با سود ۸ درصد به متقاضی پرداخت خواهد شد.

 

*** تسهیلات پرداختی 

 

 به گزارش خبرگزاری روستا ، رئیس بنیاد مستضعفان در پایان گفت:

تا کنون ۲۴۰۰ مورد وام تصویب شده و ۲۱۰۰ مورد موفق به دریافت تسهیلات شده است. از لحاظ ریالی ۱۴۰۰ میلیارد تومان طرح به تصویب رسیده است و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه