کد خبر:90691
پ
خانه ورزش
در هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح ۳۲۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از تجهیز و راه‌ اندازی سه هزار و ۲۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح روستاهای کشور خبر داد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از تجهیز و راه‌ اندازی سه هزار و ۲۰۰ باب خانه ورزش روستایی در سطح روستاهای کشور خبر داد.

 

*** ۲ هزار و ۴۰۰ خانه ورزش روستایی

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، عبدالحمید احمدی در حاشیه افتتاح سالن ۱۲۰۰ نفره کامیاران با بیان اینکه در بخش توسعه ورزش در مناطق روستایی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته انجام شده است، اظهار داشت:

پارسال هم بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور تجهیز و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ به بعد تجهیز خانه ورزش روستایی آغاز شده است، افزود:

در بخش ورزش عشایری هم در قالب جشنواره‌ها و برنامه‌های متنوع و همگانی کارهای خوبی انجام گرفته است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان یادآور شد:

همچنین از طریق برگزاری المپیادها و جشنواره‌ها کارهای خوبی در زمینه احیای بازی‌های بومی، محلی و تقویت آنها صورت گرفته است.

 

*** توسعه ورزش همگانی

 

احمدی تاکید کرد: حرکت گسترده‌ای در ورزات ورزش و جوانان برای توسعه ورزش همگانی انجام شده و فدراسیون‌های ورزشی نیز مکلف شده‌اند در قالب ورزش همگانی نسبت به توسعه رشته ورزشی خود اهتمام کنند ضمن اینکه به ادارات کل ورزش و جوانان نیز دستور‌العمل های لازم در جهت توسعه ورزش‌های روستایی و عشایری ابلاغ شده است. 

وی یکی از اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان را توسعه ورزش همگانی اعلام کرد و گفت:

در سال‌های اخیر شاهد رشد کمی قابل توجهی در ورزش همگانی کشور بودیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاهی متوازن به ورزش داریم، اضافه کرد:

در همین راستا شاهد رشد ۲۱ درصدی مشارکت مردم در ورزش‌های همگانی بودیم که امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ این میزان به ۳۰ درصد برسد.

احمدی در ادامه از افتتاح و بهره برداری ۲۵۰ پروژه ورزشی در هفته دولت امسال در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت:

برای تکمیل این تعداد پروژه، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۷ به مناسبت هفته تربیت بدنی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شاهد افتتاح ۴۰ پروژه بزرگ ورزشی در سطح کشور خواهیم بود.

 

*** بحث پژوهش در وزارت ورزش و جوانان

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان یکی دیگر از اولویت های این وزارتخانه را اتمام طرح‌های ورزشی نیمه تمام و اولویت دار دانست و اظهار داشت:

شرکت توسعه و ساخت اماکن ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها، فعالیت‌های گسترده‌ای را در پنج سال گذشته انجام داده اند. 

احمدی به بحث پژوهش در وزارت ورزش و جوانان نیز اشاره ای کرد و افزود:

با وجود اینکه بودجه پژوهشی وزارتخانه بر مبنای یک درصد اعتبارات است اما در چند سال گذشته با محدودیت بودجه در این حوزه مواجه نبودیم.

وی یادآور شد: هر زمان نیاز به پژوهش و مطالعه بود، حمایت لازم از وزارتخانه صورت گرفته است ضمن اینکه تلاش شده پژوهش‌ها کاملا معطوف به مسایل و چالش‌های حوزه جوانان و کاربردی باشد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، با حضور عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان، ۲ سالن ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی و یک سالن چند منظوره ۱۲۰۰ نفره  در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسید.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری ایرنا
ارسال دیدگاه