کد خبر:90278
پ
روستا توسعه
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی:

نگاه دهیار به توسعه پایدار روستایی باید همه‌جانبه باشد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی بر ضرورت نگاه همه‌جانبه به توسعه پایدار روستایی تاکید کرد. 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی بر ضرورت نگاه همه‌جانبه به توسعه پایدار روستایی تاکید کرد. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، اسمعیل زیارتی، با بیان اینکه دهیار به استناد قوانین و مقررات موجود در کشور، مدیر ارشد روستای مربوط به خود است، گفت:

این فرد باید ضمن احاطه به مسائل عمرانی و خدماتی، برخی وظایف ذاتی را به خوبی انجام دهد. 

وی افزود: نگاه دهیار به توسعه پایدار باید همه‌جانبه باشد و نباید نسبت به برخی مسائل بی‌توجهی شود؛ اگر قرار است دهیار مدیر ارشد روستا باشد، باید به تمام جنبه‌های توسعه توجه کند. 

زیارتی بیان داشت: ما معتقد هستیم در وظایف دهیار باید به بعد فرهنگی و اجتماعی بیش از مسائل عمرانی و خدماتی توجه شود و این فرد نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نباشد، زیرا در کیفیت زندگی و اقتصاد مردم روستا بسیار تأثیرگذار است. 

 

*** ضرورت نگاه همه‌جانبه به توسعه پایدار روستایی

 

وی در ادامه گفت: ما اگر به دنبال تحقق توسعه پایدار روستایی هستیم، نباید نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی روستاها بی‌تفاوت باشیم. 

زیارتی افزود: باید به اوقات فراغت، سلامت و آسیب‌های اجتماعی موجود در روستاها توجه ویژه‌ای شود و دهیار تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات اقشار آسیب‌پذیر انجام دهد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان گفت:

تأکید شده است تا جلساتی که قرار است برای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌ها انجام شود، با محوریت فرهنگی، اجتماعی و با حضور دستگاه‌های ذیربط وزارت کشور باشد تا اقدام‌های مناسبی برای توسعه پایدار روستایی و زندگی بهتر روستائیان شود. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری فارس
ارسال دیدگاه