کد خبر:65429
پ
روستای-کانرود-۲
فرماندار آستارا:

ایجاد ۱۸۰ خانه بوم‌گردی در روستاهای آستارا

فرماندار آستارا: در طرح ایجاد خانه بوم‌گردی در روستاهای آستارا نباید تغییر کاربری صورت گیرد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دهیاران باید اطلاعات درست به متقاضیان بدهند.

فرماندار آستارا اعلام کرد: در طرح ایجاد خانه بوم‌گردی در روستاهای آستارا نباید تغییر کاربری صورت گیرد و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دهیاران باید اطلاعات درست به متقاضیان بدهند تا بهره برداری‌های لازم از فضای موجود صورت گیرد. 

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و خبری روستا و عشایر ایران، «یونس رنجکش» در سومین کارگروه بوم گردی در فرمانداری روستاهای آستارا افزود: اولویت‌های طرح‌های بوم‌گردی تعیین شده و دستورالعمل اجرایی در اختیار اعضای کارگروه قرار گرفته و باید با توجه به ضوابط قانونی و اصولی، ساخت و سازها انجام شود. 

 

*** رونق اقتصادی و گردش مالی در روستاهای آستارا

 

وی خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی و گردش مالی زنجیره‌ای از ویژگی‌های بوم‌گردی است و دولت برای ساخت هر خانه بوم‌گردی با توجه به نوع طرح، از ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می‌دهد. رنجکش تصریح کرد: با توجه به اینکه روستاهای این شهرستان زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت‌های گردشگری دارد، دهیاران با ارائه طرح‌های توجیهی گردشگری و اشتغال‌زایی نقش موثری در توسعه صنعت گردشگری ایفا کنند. 

 

فرماندار آستارا افزود: اقامتگاه‌های بومی و محلی باید با شیوه‌ای مطلوب برای مسافران اداره شود تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن آشنا شده و از غذاهای محلی استفاده کنند. 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان قرار دارد و جزو ۲۰ شهر گردشگر پذیر ایران است. 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه