کد خبر:106019
پ
۸۴۱۳۴۸۶_۴۷۴
مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور

۶۰۰ روستا در استان کرمان بدون اینترنت سیار

مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور آمار روستاهای فاقد اینترنت سیار و بدون اتصال به شبکه ملی اطلاعات را در استان کرمان ۶۰۰ مورد اعلام کرد.

مشاور وزیر ارتباطات و مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور آمار روستاهای فاقد اینترنت سیار و بدون اتصال به شبکه ملی اطلاعات را در استان کرمان ۶۰۰ مورد اعلام کرد.

 

*** ۶۰۰ روستا در استان کرمان بدون اینترنت سیار

 

به گزارش روستا، روحی دربازدید از روستاهای بدون اینترنت شهرستان بم گفت: امیدواریم بخش زیادی از  این روستاها در سال جاری و بخش دیگری نیز در نیمه اول سال آینده به شبکه ملی متصل شوند.

 

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی کشور افزودتوسعه ارتباطات روستایی و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات از اهدافی است که وزارت ارتباطات آن را با جدیت دنبال می‌کند.

 

وی توضیح داد: مبلغ سه میلیارد تومان هزینه نصب دکل برای ایجاد سایتهای جدید از جمله سایتهایی که فناوری نسل ۲G را هم ندارند در نظر گرفته شده است.

 

به گفته روحی این اعتبار به جز هزینه‌هایی است که برای موضوع زیرساخت ارتباطی، جاده و برق در نظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به شرایط شهرستان بم گفت: برای اتصال روستاها به شبکه ملی سرمایه گذاری انجام شده در یکسال آینده برای روستاهای شهرستان بم حدود یکصد میلیارد تومان است تا تمام روستاهای این منطقه دارای اینترنت پرسرعت شود.

 

روحی خاطرنشان کرد: ۵۰ روستای شهرستان بم فاقد ارتباط اینترنت پرسرعت هستند و به شبکه ملی متصل نیستند که تلاش داریم نیمی از این روستاها قبل از سال‌جاری به شبکه ملی متصل شوند.

 

وی اظهارداشت: پوشش ارتباطی روستاهای استان کرمان از سطح متوسط کشوری حدود ۱۰ درصد فاصله دارد که لازم است اقدامات ویژه ای در این خصوص صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه