کد خبر:105222
پ
۸۱۲۴۲۹۷_۵۹۴
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس

ضریب نفوذ ۸۱ درصدی اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های فارس

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس عنوان کرد ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۱ درصد است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس عنوان کرد ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۱ درصد است.

 

*** ضریب نفوذ ۸۱ درصدی اینترنت سیار و ثابت در روستا‌های فارس

 

به گزارش روستا، مرکز فارس، حمید سلمان پور، افزود: این شاخص برای اپراتور همراه اول ۱۰۰ درصد و برای اپراتور ایرانسل تا پایان سه ماهه پایانی سال گذشته ۸۰ درصد گزارش شده است.

 

وی ادامه داد:

تعداد خطوط واگذار شده و فعال اپراتور همراه اول در استان به ترتیب ۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۲۰۴ و چهار میلیون و ۵۵۶ هزار و ۲۰۵ خط و تعداد خطوط واگذار شده و فعال اپراتور ایرانسل نیز به ترتیب پنج میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۰۱ و سه میلیون و ۶۶۱ هزار و ۸۰۱ خط است.

 

او اظهار داشت:

هم اینک تمام شهر‌های استان فارس از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند و ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پرسرعت سیار ۱۰۹ درصد و ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت نیز ۱۶ درصد است.

 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت:

ضریب نفوذ تلفن ثابت با ۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۹۷ خط منصوبه و یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۳۷۵ خط دایری در فارس ۳۵ درصد و برابر با میانگین کشوری است.

 

سلیمان پور، تعداد روستا‌های دارای هر نوع ارتباط در استان را سه هزار و ۴۱۶ روستا برشمرد و افزود: تعداد روستا‌های دارای ارتباط تلفن خانگی سه هزار و ۳۸۷ روستا است.

او ادامه داد: طول شبکه فیبر نوری زیرساخت در استان چهار هزار و ۱۷۱ کیلومتر، طول شبکه فیبر نوری مخابرات ۱۰ هزار و ۵۴۲ کیلومتر، ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲ هزار و ۴۷۰ گیگابیت بر ثانیه، ظرفیت پهنای باند خروجی استان یک هزار و ۵۹۰ گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت شبکه انتقال نیز سه هزار و ۵۳۰ گیگابیت بر ثانیه است.

وی، تعداد مرسولات پستی سال ۱۴۰۰ استان را هشت میلیون و ۷۰۸ هزار و ۱۳۵ مرسوله دانست و افزود: ترافیک مرسولات نیز به تفکیک نوع سرویس شامل چهار میلیون و ۱۸۴ هزار و ۹۷۸ مرسوله پیشتاز، ۳۶۹ هزار و ۹۶۵ مرسوله ترافیک سفارشی و ۳۷۸ هزار و ۶۱۵ مرسوله ترافیک ویژه است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه