کد خبر:105211
پ
ساداتی نژاد
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

آغاز نظارت بر قیمت کالاهای اساسی/ برنج ایرانی ارزان می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و رعایت قیمت های تعیین شده در سراسر کشور از ۲۱ خرداد خبر داد.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و رعایت قیمت های تعیین شده در سراسر کشور از ۲۱ خرداد خبر داد.

 

*** نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی
 

به گزارش روستا، سید جواد ساداتی نژاد با اشاره به آغاز مانور نظارت بر زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی از صبح امروز شنبه ۲۱ خرداد گفت:

چهار هزار نفر در کشور کار نظارت بر کل زنجیره تأمین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و مواد غذایی را برعهده دارند. همچنین از بسیج اصناف و بسیج وزارت جهاد کشاورزی استفاده شده است.

در راستای مردمی سازی یارانه‌ها و نظارت بر قیمت‌های تعیین شده، نظارت بر بخشی از این زنجیره در کارخانه‌های مواد غذایی خواهد بود.

 

وی، کالاهای مورد بررسی را شامل محصولات کشاورزی، لبنیات، حبوبات، برنج وارداتی، شکر و روغن عنوان و بیان کرد:

از آغاز زنجیره توزیع تا فرآوری در کارخانه و توزیع آنها مورد نظارت بازرسان قرار خواهد گرفت.

تعزیرات هم با توجه به ضوابط جدیدی که برای این دستگاه تعیین شده و افزایش اختیارات، به نظارت‌ها کمک می‌کند.

در این مانور قیمت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورتی که بیش از قیمت تمام شده ارائه و عرضه شوند به تعزیرات معرفی خواهند شد. مردم هم با شماره ۱۲۴ تخلفات گران فروشی را به تعزیرات اعلام کنند.

 

*** افزایش قیمت محصولات لبنی
 

وزیر جهاد کشاورزی درباره اقدام برخی کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش قیمت محصولات خود اظهار داشت:

شرکت‌های تولید کننده مواد لبنی فقط ۴ قلم کالای اساسی که قیمت آنها اضافه و به کارخانجات اعلام شده را می‌توانند افزایش دهند.

گزارشی در خصوص افزایش مواد لبنی غیر از اقلام اعلام شده به ما واصل شد که کارخانه لبنی مورد نظر را خواستیم و قرار شد قیمت را کاهش دهند. با تخلفی که صورت گرفته برخورد شد و همچنین نظارت مستمر داریم که قیمت محصولات لبنی افزایش داده نشود.

 

ساداتی نژاد یکی دیگر از تخلفات برخی از کارخانجات لبنی را کاهش تولید چهار قلم اصلی خواند و گفت:

قرار شد تحت هیچ شرایطی، تولیدات این چهار قلم لبنیات کاهش نداشته باشد.

 

*** قیمت برنج
 

به گزارش روسیتا، وزیر جهاد کشاورزی در پایان در خصوص برنج گفت:

دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی کاهش عرضه و برخی سودجویی ها بود که سبب شد قیمت برنج ایرانی کاهش یابد. در فصل برداشت برنج هستیم که تعدیل (کاهش) هایی به آن اعمال خواهد شد.

هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برنج خارجی با کیفیت بالاتر وارد کرده که به کاهش قیمت آن می‌انجامد. همچنین ۵۰ هزار هکتار اراضی کاشت برنج قراردادی با شرکت بازر گانی دولتی داریم که به محض ورود بازار، به کاهش قیمت برنج ایرانی منجر می‌شود.

 

نویسنده:محمد رجبی

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه