کد خبر:105174
پ
مواد-شوینده
روستا گزارش می‌دهد:

واکنش وزارت صمت به اخبار منتشر شده درباره صدور مجوز افزایش قیمت مواد شوینده/ قیمت در چه صورتی افزایش می‌یابد؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر درباره صدور مجوز برای افزایش قیمت مواد شوینده را تکذیب کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر درباره صدور مجوز برای افزایش قیمت مواد شوینده را تکذیب کرد.

 

*** افزایش قیمت در چه صورت قانونی است؟
 

به گزارش روستا، در پی اخبار ضد و نقیض پیرامون افزایش قیمت مواد شوینده، وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که هرگونه افزایش قیمت مواد شوینده بدون تأیید و مجوز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبه ستاد تنظیم بازار، غیر قانونی است.

وزارت صمت همچنین تاکید کرده که هر واحد تولیدی که معتقد است به علت افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه داشته و سود کافی برای ادامه تولید ندارد، از طریق مجرای قانونی ذی‌ربط مستندات لازم ازجمله صورت‌های مالی، عوامل هزینه‌ای و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز را ارائه کند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و اگر تشخیص داده شود این افزایش قیمت معقول است در ستاد تنظیم بازار مصوب و اجرا خواهد شد؛ اما هیچ افزایش قیمتی بدون تأیید سازمان حمایت و مصوبه ستاد تنظیم بازار، قابل‌اجرا نیست و حتما با آن برخورد می‌شود.

 

در پایان این اطلاعیه اخبار منتشرشده در خصوص موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت مواد شوینده نیز تکذیب و اعلام شده که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و افزایش قیمت‌ها تخلف صنفی است.

 

*** مجوز افزایش ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده صادر نشده است
 

اوایل اردیبهشت، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفته بود که مذاکره با تولیدکنندگان و سازمان حمایت برای افزایش قیمت محصولات شوینده بعد از ماه رمضان در جریان است.

اخیرا هم در شبکه‌های اجتماعی برگه‌ای با عنوان صورتجلسه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران مبنی بر افزایش قیمت ۵۰ تا ۸۰ درصدی انواع شوینده منتشر شد که طبق اعلام انجمن هنوز مجوز اعمال آن صادر نشده بود.

 

*** چگونه شکایت کنیم؟
 

مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه