کد خبر:104799
پ
هوش مصنوعی در کشاورزی
روستا گزارش می‌دهد:

هوش مصنوعی ابزاری در حال ظهور در کشاورزی مدرن

کشاورزی مدرن با استفاده از فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در حال ظهور هستند.

کشاورزی مدرن با استفاده از فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی در حال ظهور هستند.

 

*** پذیرش فناوری‌های جدید در کشاورزی

 

به گزارش روستا، روش های سنتی کشاورزی که توسط کشاورزان استفاده می‌شود به اندازه کافی برای برآوردن نیازهای غذایی کافی نیست.

 بنابراین، تقاضای اتوماسیون در کشاورزی دغدغه اصلی و موضوعی نوظهور در سراسر جهان است. 

پذیرش فناوری‌های جدید و خودکار مانند «هوش مصنوعی» نیاز عصر مدرن است و این روش های جدیدتر می‌تواند نیازهای غذایی را برآورده کند و فرصت های شغلی را برای میلیاردها نفر فراهم کند.

 

هوش مصنوعی ابزاری نوظهور در حوزه کشاورزی است و ماشین‌ها و تجهیزات مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم کشاورزی فعلی را به سطح مشخصی رسانده‌اند. 

استفاده از هوش مصنوعی در حوزه کشاورزی به انقلاب کشاورزی منجر شده است و این فناوری به کشاورزان این امکان را داده است تا از عملکرد محصول خود در برابر عوامل مختلفی مانند تغییرات آب و هوایی، رشد بیش از حد جمعیت و مسائل مربوط به بیکاری و امنیت غذایی محافظت کنند.

فناوری‌های پیشرفته سیستم‌های خودکار مانند روباتیک کشاورزی و هواپیماهای بدون سرنشین تأثیر قابل‌توجهی بر بخش کشاورزی و نظارت بر زمان واقعی، برداشت و پردازش و بازاریابی محصولات را بهبود بخشیده است. چندین سیستم مبتنی بر کامپیوتر پیشرفته برای تعیین پارامترهای مهم مختلف توسعه یافته‌اند.

 شناسایی علف‌های هرز، شناسایی آفات و بیماری‌های حشرات، تعیین عملکرد و کیفیت محصول و غیره. این فناوری‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف بیش از حد آب و آفت‌کش‌ها، حفظ حاصلخیزی خاک، کمک به استفاده کارآمد از نیروی انسانی و بهبود بهره‌وری و کیفیت می‌شوند.

*** هوش مصنوعی در کشاورزی

هوش مصنوعی کاربردهای زیادی در کشاورزی پیدا می کند. برخی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی مبتنی بر کشاورزی در بخش زیر توضیح داده شده است.

آب جزء ضروری برای تولید محصول است و هوش مصنوعی به مدیریت کارآمد آب کمک می کند. فن آوری آبیاری هوشمند برای افزایش بهره وری بدون درگیر شدن تعداد زیادی نیروی انسانی از طریق تشخیص سطح رطوبت خاک، دمای خاک، محتوای مواد مغذی و مواد آلی و پیش بینی آب و هوا ابداع شده است.

 آبیاری اتوماتیک گیاهی با استفاده از فناوری بی سیم برای مدیریت آبیاری قطره ای در داخل مزرعه کاشته می شود و استفاده بهینه از آب را تضمین می کند.

کودهای شیمیایی که یک نهاده مهم در تولید محصولات زراعی هستند، گران می شوند و برای محیط زیست خطرناک می شوند، بنابراین برای مدیریت کارآمد خود نیاز به توجه دارند. کودها باعث افزایش بهره وری محصولات در کنار بهبود باروری می شوند. راندمان کودها را می توان از طریق روش های پیشرفته کود دهی افزایش داد. 

دستگاه هایی مانند pH متر و باروری سنج در مزرعه راه اندازی می شوند تا با تعیین درصد عناصر غذایی اولیه در خاک مانند نیتروژن، فسفر و پتاسیم، وضعیت حاصلخیزی خاک را مشخص کنند. 

علاوه بر این، استفاده از شاخص گیاهی تفاوت نرمال شده (NDVI) در فناوری نرخ متغیر و جستجوگر سبز به طور موثر کودهای نیتروژن دار را برای محصولات مدیریت می کند. استفاده کارآمد از کودها را تضمین می کند و تلفات کود و هزینه تولید را کاهش می دهد.

*** استفاده از پهپاد در صنعت کشاورزی

نور یک جزء حیاتی برای رشد و نمو گیاهان زراعی است. علف های هرز بلندتر از گیاهان زراعی معمولاً مانع از نفوذ نور و توزیع آن در گیاهان زراعی می‌شوند.

گاهی اوقات علف‌های هرز به سایه حساس هستند مانند تاج خروس ریشه دار و دم روباهی سبز، اما بسیاری دیگر مانند علف های هرز مزرعه، رز آرکانزاس و علف های شیر معمولی نسبت به سایه ها مقاوم هستند. 

در سیستم کنترل علف‌های هرز رباتیک، دید مقیاس خاکستری در ایجاد ساختار ردیفی استفاده می‌شود تا ربات را برای ریشه‌کنی علف‌های هرز یا اسپری علف‌کش‌ها در طول ردیف‌ها هدایت کند. نوع دیگر بینایی مبتنی بر رنگ است که برای تمایز و حذف موثر یک واحد از بین علف های هرز استفاده می شود.

پهپادها در کشاورزی به منظور شناسایی علف های هرز و نظارت بر سلامت محصول، حمله حشرات و بیماری ها، تجهیزات آبیاری، گله و حیات وحش و همچنین مدیریت بلایا در کشاورزی استفاده می‌شوند. 

*** سنجش از دور با استفاده از وسایل نقلیه هوانوردی

 

به گزارش روستا، گفتنی است؛ سنجش از دور با استفاده از وسایل نقلیه هوانوردی بدون سرنشین (پهپاد) برای گرفتن، پردازش و تجزیه و تحلیل تصاویر، تأثیر زیادی بر کشاورزی ایجاد می کند. آنها با سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و سایر حسگرهای نصب شده روی آنها برای کاربردهای خاص آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی و نظارت و نقشه‌برداری محصول کار می‌کنند. یک سیستم تصویربرداری چند طیفی کم هزینه به منظور نظارت بر محصول توسعه یافته است. این شامل یک میکروکنترلر است که دو دوربین روی پهپاد نصب شده است. 

یکی از این دوربین‌ها به اشعه مادون قرمز حساس است و دیگری دوربین RGB است. در این سیستم تصاویر و اطلاعات دریافتی از این طریق توسط نرم افزار مورد استفاده قرار گرفته و وضعیت سلامت محصول مشخص می شود.

نقشه‌برداری عملکرد، کشاورزان را قادر می‌سازد تا تنوع فضایی را در یک مزرعه درک کنند و از این طریق منطقه را برای فعالیت‌های آینده شناسایی کرده و نتایج کار و مدیریت گذشته را شناسایی کنند. برنامه نویسی سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) می تواند برای رفع

 

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه