کد خبر:104742
پ
مرغ گوشتی
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:

گوشت مرغ ماه مبارک رمضان تامین است/ افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید مرغ زنده

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه گوشت مرغ ماه مبارک رمضان تامین است از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید مرغ زنده خبر داد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه گوشت مرغ ماه مبارک رمضان تامین است از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی هزینه‌های تولید مرغ زنده خبر داد.

*** تولید گوشت مرغ

به گزارش روستا، حبیب اسدالله نژاد درباره وضعیت تولید گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت:

امسال برای شب عید و ایام نوروز میزان جوجه ریزی در سطح کشور بین ۱۳۵ تا ۱۴۰ میلیون قطعه بوده است و برای ماه مبارک رمضان جوجه ریزی لازم انجام شده تاجایی که وزارت جهاد کشاورزی متعهد شده است که نهاده‌های مورد نیاز را تامین کند.

بنابراین برای ماه مبارک رمضان مشکلی در تامین نداریم و ذخایر خوبی وجود دارد.

*** عرضه مرغ با نرخ مصوب دولتی به کشتارگاه

وی با بیان اینکه مرغ با نرخ مصوب دولتی به کشتارگاه عرضه می‌شود، بیان داشت:

علت بالا بودن قیمت گوشت مرغ در بازار به دلیل کمبود گوشت مرغ در برخی استان‌ها و تراکم بالا در استان‌های تولیدکننده و معین است.

ما اعلام آمادگی کردیم که در صورت موافقت دولت مرغ زنده از استان های معین به استان های دیگر از سوی اتحادیه های استان های مقصد و مبدا صورت گیرد و نظارت توسط وزارت جهاد کشاورزی و صمت انجام شود.

به طور مثال استان قزوین به عنوان یک استان معین هر کیلوگرم مرغ را ۱۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب می فروشند و خواستار انتقال مرغ زنده به استان تهران هستند زیرا به دلیل فاصله کم استانی مشکلی پیش نمی آید.

استان های شمالی کشور قطب تولید مرغ زنده هستند. یعنی مصرف روزانه استان گیلان ۲۰۰ تن است اما تولید روزانه این استان ۵۰۰ تن است بنابراین نیاز این استان در تعطیلات نوروز تامین است حتی جوجه ریزی در استان های خراسان رضوی، فارس و اصفهان نیز بیش از نیاز استانی است.

*** افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی هزینه های تولید مرغ زنده

به گزارش روستا، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در پایان، اظهار داشت:

البته سرانه مصرف گوشت مرغ به دلیل گرانی گوشت قرمز و ماهی افزایش یافته اما میزان تولید نیز متناسب با مصرف رشد داشته است.

دولت ذخایر خوبی در گوشت مرغ منجمد دارد که با نرخ های مصوب عرضه می شود اما به دلیل تولید فراوان در ماه مبارک رمضان نگران مازاد تولید هستیم زیرا به دلیل تکمیل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام امکان عدم خرید مازاد مرغ از سوی این شرکت احتمال دارد.

با توجه به افزایش قیمت جوجه یکروزه بین ۱۰ تا ۱۱ هزارتومان،حمل و نقل، دارو و واکسن هزینه های تمام شده تولید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد نسبت به قیمت مصوب ۳۱ هزارتومانی دولت افزایش یافته است اما تولیدکنندگان مرغ را با قیمت مصوب عرضه می کنند.

 

نویسنده :زهرا صفری

انتهای پیام///

 

ارسال دیدگاه