کد خبر:100398
پ
خانه ورزش
معاون وزیر ورزش و جوانان:

سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور بهره‌برداری می‌شود

معاون وزارت ورزش و جوانان از بهره‌برداری سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور خبر داد.

معاون وزارت ورزش و جوانان از بهره‌برداری سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور خبر داد.

 

*** بهره‌برداری سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور

 

به گزارش خبرگزاری روستا، عبدالحمید احمدی در حاشیه همایش پیاده‌روی خانوادگی در آستارا با اشاره به بهره‌برداری سه هزار خانه ورزش در روستاهای کشور، اظهار دشت:

۴۹ درصد جمعیت کشور فعالیت ورزشی انجام نمی‌دهند و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا میزان مشارکت در برنامه‌های ورزشی را از ۵۱ درصد  به ۷۵ درصد برسانیم.

معاون وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تجهیز روستاها به امکانات ورزشی علاوه بر بهبود سلامت جامعه و ترویج بازی های بومی و محلی، در کشف و شکوفایی استعدادهای نو موثر است.

 

*** برگزاری مسابقات جام خوشه‌چین

 

وی در ادامه بیان کرد: مسابقات جام خوشه چین با مشارکت یک میلیون و پانصد نفر روستایی در استان‌های مختلف در حال برگزاری است و در دهه فجر امسال، مرحله ملی آن برگزار خواهد شد.

احمدی افزود: در مسابقات جام خوشه چین علاوه بر بازی های بومی و محلی، در رشته های فوتبال، والیبال و دو و میدانی نیز ورزشکاران حضور دارند و همکاری دستگاه های اجرایی قابل تقدیر است.

 

*** اجرای طرح تابستان با ورزش

 

معاون وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت:

در سال ۹۸  طرح تابستان با ورزش، به منظور ترویج رشته‌های مختلف ورزشی در ۴۰۰ شهر کشور با مشارکت حدود ۱۳ میلیون نفر برگزار شد.

وی ادامه داد: باید همراه با ورزش قهرمانی به ورزش همگانی در کشور اهمیت داده شود و در این راستا به توجه رسانه ها، نخبگان جامعه، مدارس و دانشگاه ها نیاز است.

 

*** پخش زنده همایش پیاده‌روی

 

همایش پیاده روی عمومی در آستارا ۸ آذر با شرکت اقشار مختلف مردم، گردشگران و مسئولان برگزار و از برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما به صورت مستقیم پخش شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار در آن ساماندهی شده است.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه