کد خبر:100385
پ
امید ۲
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری:

ضرورت واردات دام مولد به استان سیستان و بلوچستان/ توسعه اشتغال روستایی موجب مهاجرت معکوس شده است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت واردات دام مولد به استان سیستان و بلوچستان، توسعه اشتغال روستایی را موجب مهاجرت معکوس در کشور دانست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با تاکید بر ضرورت واردات دام مولد به استان سیستان و بلوچستان، توسعه اشتغال روستایی را موجب مهاجرت معکوس در کشور دانست.

 

*** اختصاص ۱۸ میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد امید در نشست تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان و بلوچستان، اظهار داشت:

یکی از مهمترین اقدامات دولت در خصوص روستاییان توجه به اشتغال جامعه هدف بوده که برای تحقق این مهم با موافقت رهبر معظم انقلاب ۱۸ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به بانک‌ها ابلاغ شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن تا کنون وصول شده است.

 

*** پرداخت تسهیلان توسط بانک‌ها

 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت:

۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مانده این اعتبارات است که بزودی در اختیار بانک برای پرداخت اشتغال روستایی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این امر باعث شد تا در پایان سال ۹۷ نرخ اشتغال روستاها ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن رشد داشته باشد.

 

*** شاخص توسعه روستایی در سطح کشور خوب است

 

امید در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه اشتغال روستایی در نظر گرفته است  و باید از آن برای توسعه اشتغال در روستاها استفاده کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری افزود:

پس از انقلاب در حوزه زیرساخت‌ها بویژه آب، برق، مسکن، ساخت مدرسه، راه و غیره اقدامات بسیار خوبی از سوی نظام انجام شده و هنوز هم نیازمند توجه بیشتر به مناطق روستایی است.

وی بیان کرد: شاخص توسعه روستایی در سطح کشور خوب است اما در سیستان‌وبلوچستان این شاخص‌ها پایین است که وظیفه ما را در این زمینه سنگین‌تر می‌کند.

امید اضافه کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه اشتغال در روستاها استفاده کرد.

 

*** ضرورت واردات دام مولد 

 

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان می‌تواند اشتغال روستاییان این استان را متحول کند، بیان داشت:

فرصت‌های بی‌شماری در زمینه زیرساخت‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در جهت رونق تولید و اشتغال روستاییان بهره گرفت.

امید اظهار داشت: مسئولان سیستان و بلوچستان باید از ظرفیت‌های این استان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید به بهترین شکل استفاده کنند و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: واردات دام مولد به سیستان و بلوچستان به منظور حفظ ذخیره دامی کشور مورد توجه باشد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری در پایان، اظهار داشت: از طرح‌هایی که منجر به واردات دام مولد به سیستان و بلوچستان شود حمایت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه