کد خبر:106780
پ
۳۶۸۶۳۲۳
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

۲ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده روستاهای گلستان سنددار می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد پیش بینی می شود تا پایان امسال دو هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده ۲۸۰ روستای گلستان سنددار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد پیش بینی می شود تا پایان امسال دو هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده ۲۸۰ روستای گلستان سنددار شود.

 

*** ۲ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده روستاهای گلستان سنددار می‌شود 

 

به گزارش روستا، سید محمد حسینی در جلسه بررسی تفاهم نامه پنج جانبه با حضور رئیس دادگستری و دادستان گلستان اظهار کرد:

در سال ۱۴۰۰ یکهزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده ۱۹۵ روستا در راستای ماده قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن تحویل شده که از این میزان یکهزار هکتار آن سند دار شده و ۳۲۰ هکتار آن در تصرف دستگاه های دولتی و یا اشخاص بوده که سبقه بیش از ۳۰ سال را دارد.

پیش بینی می شود تا‌پایان امسال بیش از ۲ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در محدوده ۲۸۰ روستای گلستان برای سنددار شدن تحویل بگیریم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد:

در استان گلستان تعداد هزار روستا وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ روستا تحت مالکیت بنیاد علوی و ۵۰ درصد اراضی ملی نیز در محدوده روستاها و مابقی اوقافی هستند.

با توجه به تحویل اراضی از سال گذشته تاکنون در محدوده روستاها، مجموعا اراضی منابع طبیعی حدود ۴۵۰ روستای دیگر باقیمانده که ۵۰ درصد انها تصرفی هستند.

در سال گذشته به بنیاد مسکن فرصت داده شد تا ظرف مدت یکسال اراضی تصرفی اشخاص که بصورت مسکونی بوده و سکونت دارند تعیین تکلیف شود اما در این مدت این خانواده ها بدلیل عدم تمکن مالی و یا عدم پذیرش اینکه محل سکونت آنها تصرفی بوده همکاری نکردند و می بایست در این جلسات تصمیمی که قابلیت اجرا داشته باشد گرفته شود.

 

وی بیان کرد:

بنیاد مسکن کشور برای تعیین تکلیف این اراضی ۷۰ درصد معافیت را مقرر کرده و با توجه به اینکه اغلب این خانواده ها از اقشار کم درامد جامعه هستند پیشنهاد می کنیم ۲۰ درصد دیگر به این حق معافیت اضافه شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ابراز کرد:

تعداد ۶۰۰ روستا در گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی بوده و این بنیاد برای اقشار کم درامد تا ۷۰۰ مترمربع را رایگان سند دار می کند.با توجه به اینکه اغلب این واحدهای مسکونی بیش از یکهزار مترمربع است مصوب شود تا یکهزار پترمربع از اراضی تصرفی تحت مالکیت اشخاص بصورت واحدهای مسکونی از ۹۰ درصد معافیت برخوردار باشند.

 

وی یادآور شد:

برای جلوگیری از هرگونه تصرف در اراضی دولتی و ملی با کمک ثبت اسناد گلستان تمامی این اراضی شناسایی و در نقشه ها لکه گذاری شده تا برای این اراضی پروانه ساختمان اخذ نشود.همچنین با توجه به پراکندگی این اراضی در ۵۰۰ نقطه گلستان ۳۰۰ ناظر نگهداری اراضی و تیم و کمیته حفاظت روزانه از این اراضی بازدید کرده و نظارت داشته تا با مشاهده کوچکترین تغییر و تصرف اعلام تصرف کنند.

 

حسینی درباره احداث مسکن محرومین ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت:

با انجام تفاهم نامه با این نهادهای انقلابی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در سال نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن از هفت هزار واحد سهم سالانه احداث مسکن در روستاها تعداد سه هزار واحد مسکن روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در قالب مسکن حمایتی و محرومان تخصیص یافت.

 

وی ادامه داد:

۷۰ درصد جامعه روستایی گلستان در دهک های یک تا پنج قرار دارند و تلاش داریم تا امسال نیز ۵۰ درصد از سهم استان را به مسکن حمایتی برای اقشار کم درآمد اختصاص دهیم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه