کد خبر:106381
پ
آزادی خواه
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

قائل به گرانی کالاها نیستم، اما تولیدکنندگان نباید با زیان مواجه شوند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ تاکید کرد، قائل به گرانی کالاها نیستم، اما تولیدکنندگان نباید با زیان مواجه شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ تاکید کرد، قائل به گرانی کالاها نیستم، اما تولیدکنندگان نباید با زیان مواجه شوند.

 

*** دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ

 

به گزارش روستا، احد آزادی‌خواه در خصوص دلایل افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار، اظهار داشت:

قیمت‌های دستوری خصوصا در زمینه مرغ و تخم مرغ باید حذف شوند، زیرا این نوع از قیمت‌گذاری‌ها باعث می‌شود یک سمت از تولید و یا مصرف کننده رضایت نداشته باشند و یکی از آنها زیان ببینند و همواره شاهد نارضایتی باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر به واسطه قیمت‌های دستوری تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ به شدت آسیب دیده و زیان کرده‌اند، عنوان کرد:

اگر تولید در کشور تداوم نداشته باشد قطعا مصرف کنندگان نیز با توجه به کاهش تولید و افزایش قیمت محصولات و کالاهای اساسی در بازار آسیب می‌بینند.

 

*** نباید تولیدکنندگان با زیان مواجه شوند

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه قائل به گرانی کالا خصوصا مرغ و تخم مرغ نیستم اما برای حفظ قدرت خرید مردم و کنترل قیمت‌ها نباید تولیدکنندگان با زیان مواجه شوند، ادامه داد:

در حال حاضر حداقل در هر دوره ۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در کشور کاهش پیدا کرده و بخشی از افزایش قیمت‌ها در بازار به واسطه کاهش جوجه ریزی و عدم حمایت از تولیدکنندگان است.

 

*** قیمت‌‌گذاری دستوری، علت کاهش جوجه ریزی

 

به گزارش روستا، رئیس کمیته دام کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در نشست‌هایی که با تولیدکنندگان جوجه یک روزه، مرغ گوشتی و مرغ تخم گذار داشته‌ایم یکی از علل کاهش جوجه ریزی موضوع قیمت‌های دستوری مطرح شد، تصریح کرد:

نامه‌ای را خطاب به آقای مخبر به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار کشور ارسال می‌کنیم و در آن یادآور می‌شویم که اگر قیمت‌های دستوری حذف شوند خود بازار به صورت خودکار تنظیم گری را انجام می‌دهد.

خانه ملت

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه