کد خبر:106205
پ
برق
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان:

بهره مندی بیش از ۹۸ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان عنوان کرد بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان عنوان کرد بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان از نعمت برق بهره‌مند هستند.

 

*** بهره مندی بیش از ۹۸ درصد روستاهای سیستان و بلوچستان از نعمت برق

 

به گزارش روستا، خلیل عوض زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: 

شرکت توزیع برق استان از سال ۹۰ از شرکت برق منطقه ای جدا و خدمات دهی خود را در قالب یک شرکت مستقل ادامه دد و هم اکنون تعداد خدمات رسانی که به روستا ها انجام شد به مراتب بیشتر از شهر بوده که یکی  از نقاط قوت این شرکت است.

در حال حاضر ۹۰۸ هزار و ۹۳۰ مشترک برق در سطح استان وجود دارد که تامین برق آن ها بر عهده شرکت توزیع است و شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان با حجمی بالغ بر ۴۱ هزار کیلومتر شبکه فشار و متوسط و ضعیف از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  با اشاره به حذف قبوض کاغذی در این شرکت نیز گفت:

برای اولین بار در این استان حذف قبوض کاغذی انجام شد که کمک بزرگی به محیط زیست و صرفه جویی در مصرف کاغذ بود.

 

وی با بیان اینکه هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق یکی دیگر از اقدامات خوب این شرکت بود که تاثیر بسیار مثبتی در کاهش میزان خاموشی ها داشته است گفت:

راه اندازی پنج مراکز دیسپاچینگ برق زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و سراوان هم از دیگر اقدامات مثبت این شرکت بوده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت:

قبل از انقلاب اسلامی تنها ۳۳ روستای استان از نعمت برق برخوردار بودند  و امروز به برکت انقلاب اسلامی این تعداد در حال حاضر به ۵ هزار و ۴۸۰ روستا افزایش یافته است همچنین  در سطح استان ۹۰۸ هزار و ۹۳۰ مشترک برق داریم  و از نظر درصد ۸۴ درصد مشترکین ما خانگی هستند که بخش عمده مشترکین برق را تشکیل دادند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود سه درصد مشترکین استان عمومی، ۱۰ درصد تجاری و سایر مصارف، ۲ درصد کشاورزی و ۳ دهم درصد نیز در بخش صنعت هستند گفت: 

سیستان و بلوچستان از پراکندگی وسیعی برخوردار است و در استان در هر کیلومتر مربع ۵ اشتراک داریم که متوسط کشوری بین ۲۵ تا ۲۶ اشتراک است.

 

وی گفت:

بیشترین درصد مصارف برق با ۵۶ تا ۶۰ درصد مصرف مربوط به مشترکین خانگی است  و مشترکین خانگی به ازای هر کیلو وات کاهش مصرف برق ۵۰۰ تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در کل کشور در پیک مصرف شاهد نقصان ها و قطعی های مکرر در تابستان بودیم  افزود: امسال در دولت سیزدهم با برنامه ریزی های جامع صنعت برق تا کنون در تابستان امسال کوچک ترین قطعی برق در بحث خانگی ها و مراکز حساس نداشتیم.

 

عوض زاده  بیان کرد: حدود ۱۵ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف در استان داریم که از این میزان بیش از ۵ هزار کیلومتر تبدیل به کابل خود نگهدار شده است و با هدف گذاری که انجام شده، در سالجاری هزار کیلومتر، در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و در سال ۱۴۰۳ حدود  ۲ هزار کیلومتر شبکه برق در استان به کابل خود نگهدار مجهز شود.

 

مدیر امور برق ناحیه یک زاهدان  در ادامه در بازدید اصحاب رسانه استان از پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار برق ناحیه یک زاهدان   اظهار کرد:  رشد اعتباری این امور طی یکسال دولت سیزدهم ۴۰ درصد رشد داشته است گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پروژه طی یک سال اخیر دولت سیزدهم در مناطق تحت پوشش این امور انجام شده است.

 

ابراهیم  گفت:  ۱۳۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در ناحیه یک زاهدان وجود دارد  که  هزار و ۳۰ کیلومتر شبکه برق تحت پوشش این منطقه به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و با تبدیل ۲۷۰ کیلومتر دیگر این شبکه جشن پایان شبکه سیمی در این امور را خواهیم گرفت.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه