کد خبر:105365
پ
واکسن سه‌گانه
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا:

فعالیت ۲۷۰۰ مرکز جامع سلامت برای واکسیناسیون/ تزریق نوع واکسن با مشاوره مراکز سلامت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد با توجه به افزایش آمار مراجعان برای تزریق واکسن کرونا، به همین منظور آغاز فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز جامع سلامت این وزارتخانه تا ۴۸ ساعت آینده برای واکسیناسیون اعلام خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد با توجه به افزایش آمار مراجعان برای تزریق واکسن کرونا، به همین منظور آغاز فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز جامع سلامت این وزارتخانه تا ۴۸ ساعت آینده برای واکسیناسیون اعلام خواهد شد.

 

*** فعالیت ۲۷۰۰ مرکز جامع سلامت برای واکسیناسیون
 

به گزارش روستا، عباس شیراوژن درباره فعالیت دوباره مراکز جامع سلامت برای تزریق واکسن کرونا در کشور اظهار داشت:

پس از چهار ماه کاهش مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا، به همین دلیل برخی مراکز به دلیل کاهش آمار مراجعان تعطیل و برخی مراکز نیز ساعات فعالیت آنها کمتر شده بود که اکنون برنامه‌ریزی برای فعال شدن دوباره مراکز انجام شده است.

به همین منظور تا ۴۸ ساعت آینده آمار مراکز جامع سلامت که واکسیناسیون کرونا را به علت افزایش تعداد مراجعان، با شدت بیشتری دنبال کرده و خدمات بهتری برای تزریق واکسن کرونا به مردم ارائه می‌دهند، آمار این مراکز اطلاع رسانی می‌شود و در سایت وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی این مراکز مشخص خواهد شد.

 

شیراوژن با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خوبی برای این منظور که مردم از فعالیت این مراکز جامع سلامت آگاه شوند صورت می‌گیرد، اظهار داشت:

در حال حاضر همه این مراکز باز نیست بنابراین هرچه میزان مراجعه مردم به مراکز جامع سلامت بیشتر شود، آمار مراکز جامع سلامت برای تزریق واکسن کرونا افزایش یافته و تعداد بیشتری باز خواهد شد و خدمات‌رسانی خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه در این روزها آمار واکسیناسیون تا حدودی دوباره افزایشی شده است، ادامه داد:

چهار مرکز واکسیناسیون بریانک، بهاران، مرکز واکسیناسیون در ابتدای بزرگراه کردستان و انتهای بزرگراه اتوبان خرازی در یک مجتمع تجاری به عنوان مراکز واکسیناسیون فعال در تهران است و سایر مراکز جامع سلامت در محلات نیز بزودی فعالیت جدی برای تزریق واکسن کرونا خواهند داشت.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اکنون مراکز فعال زمان فعالیت آنها برای واکسیناسیون فقط تا ساعات اداری است، اضافه کرد:

قرار است مراکز جامع سلامت برای دسترسی بیشتر مردم به واکسیناسیون زمان بیشتری به خدمات‌رسانی بپردازند.

 

*** تعیین نوع واکسن با مشاوره مراکز جامع سلامت
 

شیراوژن با استقبال دوباره مردم برای تزریق واکسن کرونا اظهار داشت:

برای موضوع تعیین نوع واکسن با توجه به مراجعه افراد برای واکسیناسیون به مراکز،  براساس سن و سال و نوع واکسن‌های قبلی که تزریق کرده‌اند انجام خواهد شد.

البته ممکن است برخی تازه واکسیناسیون علیه کرونا را شروع کرده باشند و به عنوان دز اول این واکسن تلقی شود و یا واکسن‌های قبلی را تزریق کرده  و به عنوان دز دوم و یا سوم فرد باشد در این راستا به افرادی که به مراکز جماع سلامت مراجعه می‌کنند مشاوره داده می‌شود و واکسنی که اثربخشی بیشتری برای هر فرد داشته باشد تزریق خواهد شد.

 

*** انواع واکسن‌ها موجود است
 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره وجود واکسن‌های مورد نیاز مردم نیز گفت:

در حال حاضر انواع واکسن‌ها و برندهای موجود در کشور وجود دارد و هیچ کمبودی در زمینه تامین ماسک در کشور نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت آمادگی لازم برای تزریق واکسن در راستای اجرای طرح واکسیناسیون سراسری را دارد، اظهار داشت:

ولی باید گذشتن ۶ ماه از زمان تزریق واکسن مورد توجه همه افراد مراجعه کننده باشد.

 

شیراوژن به مردم توصیه‌هایی داشت و تصریح کرد:

هرکسی که ۶ ماه از تزریق واکسن قبلی آن فرد گذشته است چون ممکن است سطح ایمنی فرد پایین آمده باشد می‌بایست برای تزریق دز بعدی خود مراجعه کند.

 

وی در پایان، خاطرنشان کرد:

تزریق هر دز واکسن کرونا باعث افزایش ایمنی افراد شده که امیدواریم در جامعه در چندماه آینده سطح ایمنی بالایی در کشور داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه