کد خبر:105150
پ
۱۴۰۱۰۲۲۷۱۱۵۷۴۸۵۳۵۲۵۳۴۱۲۱۴
سفیر ایران در کابل

آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی افغانستان

سفیر ایران در کابل در دیدار با مقامات وزارت کشاورزی و دامداری هیئت حاکمه افغانستان از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها خبر داد.

سفیر ایران در کابل در دیدار با مقامات وزارت کشاورزی و دامداری هیئت حاکمه افغانستان از آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها خبر داد.

 

*** آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی افغانستان

 

به گزارش روستا، «بهادر امینیان» سفیر ایران در کابل در دیدار با «صدراعظم» معاون وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان آمادگی این کشور برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و دامداری افغانستان را اعلام کرد.

 

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت کشاورزی، آبیاری و دامداری طالبان، امینیان در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و افغانستان در تحریم قرار دارند، تاکید کرد که خروج از این وضعیت نیازمند همکاری دوجانبه این کشورهاست.

 

وی با اظهار اینکه مشکلات مهاجرین و کشت و قاچاق مواد مخدر دو کشور همسایه را متضرر ساخته است، خواستار همکاری مشترک برای حل این مشکلات شد و آمادگی ایران برای کمک به توسعه کشاورزی افغانستان را اعلام کرد.

 

سفیر ایران در کابل، افغانستان را بازار مناسبی برای خرید محصولات کشاورزی ایران دانست و افزود که در حال حاضر حدود ۸ میلیارد دلار پول این کشور صرف خرید محصولات کشاورزی و دامداری از کشورهای خارجی و قاره‌های دور و نزدیک می‌شود.

 

براساس این گزارش، امینیان ادامه داد که اگر افغانستان بتواند این مواد را تهیه کند، ایران از دیگر کشورهای جهان محصولات کشاورزی و دامداری خریداری نخواهد کرد.

 

وی به منظور گسترش روابط تجاری با افغانستان طرح‌هایی را پیشنهاد کرد و یادآور شد که ایران در بخش کشاورزی، دامداری و باغداری آماده هر نوع همکاری با کشاورزان، دامداران و باغداران افغانستان است و در آینده از فراهم‌سازی امکانات و خریداری محصولات آن‌ها نیز اطمینان داد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه