کد خبر:104823
پ
کشاورزی
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان خبر داد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان خبر داد.

 

*** افزایش تولید محصولات باغی کشت و صنعت مغان

 

به گزارش روستا، اسدالله محسن‌زاده، اظهار کرد:

تولید محصولات باغی در شرکت کشت و صنعت مغان افزایش ۲۵ درصدی یافته و آماد‌سازی برای جذب ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد هزارها شغل جدید در مجموعه در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور طرح‌های مختلفی برای افزایش تولیدات و صادرات محصولات زراعی و باغی در حال اجراست.

 

وی بیان کرد:

اشتغال جدید در اولویت قرار گرفته و به همین منظور درصدد تحقق شعار سال هستیم و توجه به سرمایه‌گذاری‌های جدید برای اشتغال‌زایی بیشتر در بخش‌های مختلف بیش از پیش مد نظر است که با اشتغال‌زایی بسترسازی و آماده کردن زیرساخت‌های لازم رقم خواهد خورد.

 

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، با اشاره به برخی مشکلات در این مجموعه نیز تصریح کرد:

وضعیت شرکت تعیین تکلیف نشده و این موضوع سبب شده تا سرمایه‌گذاری دولتی با مشکل مواجه شود که به همین منظور در سفر رئیس‌جمهور به استان اردبیل قول مساعد برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری داده شد تا مشکلات و موانع موجود در این زمینه برطرف شود.

 

محسن‌زاده اظهار کرد:

نبود سرمایه‌گذاری در چندین سال گذشته باغات میوه را با زیان مواجه کرده بود که درصدد هستیم بهره اقتصادی را به ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار برگردانیم و مشکلات موجود را در ارتباط با فرسوده شدن قسمتی از باغ‌های این مجتمع برطرف کرده و توسعه ۲۵۰ هکتار از اراضی این مجموعه را رقم بزنیم.

 

وی تصریح کرد:

مهم‌ترین مشکلات در این زمینه مصرف آب در بخش زراعت و باغبانی است که به همین منظور استفاده از سامانه نوین آبیاری برای بهینه‌سازی مصرف در دستور کار قرار گرفته تا با جلوگیری از هدررفت آب و داشتن الگوی مناسب کشت محصولات کشاورزی را بهبود بخشیم و راندمان مصرف آب را نیز بهبود بخشیم.

 

به گزارش روستا، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، در پایان تصریح کرد:

۵۰ میلیون مترمکعب اضافه آب در این مجتمع استفاده می‌شود که بایستی برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه انجام یابد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه