کد خبر:104753
پ
تغییر الگوی کشت
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

کشت الگویی از رسالت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان معتقد است، کشت الگویی از رسالت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان معتقد است، کشت الگویی از رسالت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است.

 

*** کشت الگویی از رسالت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی

 

به گزارش روستا، علیزاده با بیان اینکه کشت الگویی در واقع یکی از رسالت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی هست و ما به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم با رویکرد تولید افزایش بر سطح بتوانیم به اهداف و برنامه‌های اصلی که ایجاد امنیت غذایی برای کشور است دست یابیم، اظهار داشت:

استان گیلان به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب یکی از استان‌های ویژه در تولید محصولات کشاورزی است و در این استان با مساحت کمتر از یک درصد از خاک کشور، سالیانه ۷۰ نوع محصول کشت و حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

همچنین ۲۸ درصد از اشتغال استان که متشکل از حدود ۳۱۳ هزار بهره بردار است در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و در ۲۱ محصول از ۷۰ نوع محصولی که در استان کشت می‌شود، رتبه اول تا پنجم کشوری را داریم.

 

وی در ادامه، افزود:
در صنایع تبدیلی در رتبه چهارم کشوری، در فرآوری و اشتغال رتبه دوم داریم و این‌ها نشان دهنده جایگاه ویژه‌ای است که بخش کشاورزی استان در مقایسه با کل کشور دارد و همه این‌ها را مدیون سه عنصر الهی خاک، آب و هوا می‌دانیم که نقش موثری در تولید دارد.

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در پایان، درباره الگوی کشت اقلیمی استان گیلان هم گفت:

تولید می‌تواند مبنای افزایش سطح زیرکشت یا بر مبنای افزایش تولید در واحد سطح باشد و ما در استان گیلان می‌توانیم شاخص افزایش توسعه و افزایش تولید کار بکنیم و در بعضی محصولات می‌شود به هر دو موضوع توجه ویژه داشت، اما در بعضی از محصولات مثل برنج، ما دیگر افزایش سطح نداریم و تنها راهی که می‌تواند موجب افزایش تولید در استان باشد افزایش تولید در واحد سطح است.

 

انتهای پیام///

منبع
روستا
ارسال دیدگاه