کد خبر:104497
پ
مشاغل خانگی
معاون وزیر تعاون:

‌آغاز به کار سامانه حمایت از مشاغل خانگی با ساز و کار جدید

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سامانه حمایت از مشاغل خانگی برای تسهیل امور مردم و حمایت از توسعه اشتغال با ساز و کار جدید خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار سامانه حمایت از مشاغل خانگی برای تسهیل امور مردم و حمایت از توسعه اشتغال با ساز و کار جدید خبر داد.

 

*** ‌آغاز به کار سامانه حمایت از مشاغل خانگی

 

به گزارش روستا، محمود کریمی بیرانوند درباره حمایت از مشاغل خانگی، اظهار داشت:‌ ب

ا هدف حمایت از توسعه مشاغل خانگی و رفع موانع پیش روی مردم، صدور مجوزها سه روزه انجام می شود.

وی تاکید کرد: از روز گذشته سامانه حمایت از مشاغل خانگی برای تسهیل امور مردم و حمایت از توسعه اشتغال با ساز و کار جدید فعال شد.

 

وی در ادامه افزود:

بر اساس سیاست‌های جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشاغل ثبت محور، پس از درخواست متقاضی و تکمیل فرم، تاییدیه به صورت آنی صادر می‌شود و در رشته های مجوز محور هم روند دریافت مجوز تسهیل شده و پس از تکمیل فرم ثبت نام توسط متقاضی، طرح و درخواست متقاضی حداکثر ظرف مدت سه روز از سوی دستگاه اجرایی مربوط بررسی خواهد شد و در صورت عدم بررسی طرح در مدت زمان تعیین شده، مجوز بصورت خودکار صادر می شود.

در فرایند جدید نظارت‌های پسینی نقش مهمی دارند و متقاضیان در بازدید کارشناسان از طرح‌ها همکاری کامل خواهند داشت.

این روند در راستای اجرای مصوبات کمیته مانع زدایی و همسو با کاهش زمان صدور سایر مجوزهای مورد درخواست بخش خصوصی است.

 

*** نقش دستگاه‌های حوزه اشتغال برای اجرای صحیح برنامه

 

به گزارش روستا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، با اشاره به نقش دستگاه‌های حوزه اشتغال برای اجرای صحیح این برنامه، گفت:

مردم می‌توانند مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی سایر دستگاه‌ها را به دبیرخانه شورای اشتغال کشور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعکس کنند.

دستیابی به اهداف توسعه‌ای کشور و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و اشتغال پایدار، مستلزم تلاش همه‌جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه