کد خبر:104334
پ
۱۳۹۷۰۵۰۱۱۶۳۴۴۹۷۹۲۱۴۸۳۰۱۲۴
نماینده کارگران در شورای عالی کار پاسخ داد

دستمزد سال آینده کارگران چقدر است؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به میزان تورم در دی ۱۴۰۰ از تعیین تکلیف دستمزد سال آینده کارگران تا اسفند ماه خبر داد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به میزان تورم در دی ۱۴۰۰ از تعیین تکلیف دستمزد سال آینده کارگران تا اسفند ماه خبر داد.

 

*** تعیین تکلیف دستمزد کارگران تا اسفند ۱۴۰۰

 

به گزارش روستا، محمد رضا تاجیک با بیان اینکه رقم سبد معیشت کارگران برای سال آینده ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان اعلام شد، اظهار داشت:

عدد سبد بر اساس خانوار ۳.۳ نفره و بر مبنای تورم دی ماه در نظر گرفته شده است.

 

نماینده کارگران در شورایعالی کار در ادامه تصریح کرد:

بحث کمیته دستمزد این نیست که عددی بدست بیاید که قابل قبول باشد بلکه کار گروه کارشناسی است و طبق مستنداتی که انستیتوی تغذیه و ریزگذاری‌ها و فرمول نویسی‌های سال‌های قبل است.

ما نمیتوانیم عددی اعلام کنیم که قادر به دفاع از آن نباشیم.

 

تاجیک در ادامه افزود:

این سبد ممکن بود در آذر ماه بیشتر از دی ماه بدست می‌آمد، چون تورم آذر ١۴٠٠ از دی بیشتر بود؛ لذا آخرین اطلاعات ما مربوط به دی ماه است و با توجه به اینکه نیاز است دستمزد سال آینده کارگران حداکثر تا اسفند ماه تعیین شود، باید تکلیف تبصره ٢ ماده ۴١ را مشخص می‌کردیم.

 

*** سبد معیشت سال ٩٩، ۶ میلیون ٨٩۵ هزار تومان بود

 

وی عنوان کرد:

اختلاف سبد معیشت دی ماه ١۴٠٠ با دی ماه سال گذشته (١٣٩٩) ٢٠ میلیون و ٨۴٧ هزار و ۶٠٩ ریال است. (سبد معیشت سال ٩٩، ۶ میلیون ٨٩۵ هزار تومان بود).

 

به گزارش روستا، نماینده کارگران در شورایعالی کار در پایان؛خاطر نشان کرد:

نمایندگان کارگری در نظر دارند مبنای مذاکرات دستمزد جلسه بعدی شورایعالی کار، تبصره ٢ ماده مذکور یعنی معیشت کارگران در الویت شرکای اجتماعی باشد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه