کد خبر:101655
پ
فرصت شغلی
مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر:

صندوق کارآفرینی بوشهر ۱۰ هزار و ۸۹۳ فرصت شغلی ایجاد کرد

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از ایجاد ۱۰ هزار و ۸۹۳ فرصت شغلی در این استان خبر داد.

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر از ایجاد ۱۰ هزار و ۸۹۳ فرصت شغلی در این استان خبر داد.

 

*** ایجاد فرصت شغلی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، حاجیانی با اعلام این مطلب، اظهار داشت:

این صندوق از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۱۰ هزار و ۸۹۳ فرصت شغلی در این استان پرداخت کرده‌است.

صندوق کارآفرینی امید تنها موسسه مالی و اعتباری است که تمامی تسهیلات آن با نرخ کارمزد بهره ۴ درصد است.

این صندوق وابسته به نهاد ریاست جمهوری است و در راستای سیاست‎های دولت تدبیر و امید پرداخت تسهیلات کم بهره را به عنوان رسالت اصلی و مسئولیت‎ اجتماعی خود برای تامین منابع خرد و حمایت از کسب و کارهای کوچک به عنوان یک بانک اجتماعی می‌داند.

 

مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر در ادامه افزود:

تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در بوشهر در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی پرداخت شده‌است که در این بین حوزه کشاورزی بیشترین تسهیلات پرداختی را به خود اختصاص داده‌است.

این تسهیلات در قالب تفاهم‌نامه‎های مهارتی با اداره‌های کل زندانهای استان بوشهر (برای زندانیان آزاد شده)، ورزش و جوانان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده‌است.

 

*** میزان تسهیلات پرداختی

 

وی در ادامه بیان کرد: از این میزان تسهیلات پرداختی ۲۹ هزار و ۵۰۰ فقره با ۷۲ میلیارد تومان در بخش خدمات، ۲ هزار و ۵۲ مورد به میزان ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بخش صنعت و یکهزار و ۱۴۳ فقره ۴۲ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

همچنین در این مدت حدود ۳۱ میلیارد تومان نیز در اجرای مسئولیت اجتماعی در قالب تسهیلات ضروری ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی کمک هزینه درمان به زنان بدسرپرست پرداخت شده‌است.

 

وی یادآور شد: از تسهیلات پرداختی بیشترین میزان پرداخت شامل شهرستان‏‌های دشتستان ۲۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، تنگستان ۱۹ میلیارد تومان و دشتی ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ‌است.

در پرداخت تسهیلات از لحاظ جنسیت از ۱۰ هزار و ۸۹۳ پرونده ۶ هزار و ۵۴۴ پرونده مربوط به مردان با ۱۱۶ میلیارد تومان، چهار هزار و ۲۰۸ فقره مربوط به زنان به میزان ۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و شخصیت حقوقی نیز ۵۱ فقره با ۶ میلیارد تومان است.

 

*** طرح روستای بدون بیکار

 

مدیرصندوق کارآفرینی بوشهر گفت:

در استان بوشهر در حوزه کشاورزی دام سبک و سنگین و زنبورداری بیشترین شمار پرونده‏‎ها را به خود اختصاص داده است.

یک تفاهم‌نامه نیز با بنیاد برکتبرایحمایت از صندوق‎های خرد روستایی منعقد شده‌است.

صندوق کارآفرینی امید مبدع طرح روستای بدون بیکار سطح کشور است که مورد تجلیل رئیس جمهوری نیز قرار گرفت و این مهم بزودی در ۱۰ روستای شهرستان‎های ۱۰گانه استان بوشهر اجرایی می‎شود.

در قالب طرح روستای بدون بیکار تسهیلات در قالب خود اشتغالی تا سقف ۳۰ میلیون تومان بدون آورده متقاضی به نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

 

حاجیانی در ادامه اضافه کرد:

دومین طرحی که مورد تجلیل مقام عالی وزارت کار نیز قرار گرفته است هر روستا یک محصول است که در استان بوشهر بعد از طرح روستای فاقد بیکار در اولویت قرار گرفته است.

اولویت سوم که کلاس‎های آن نیز برگزار شده صندوق‌های خرد روستایی است که در قالب این طرح بدون اینکه تشریفات اداری اداره ثبت انجام شود روستائیان گردهم می‏‌نشینند و با بیش از ۲۰ نفر جمعیت یک صندوق را بدون ساز و کار اداره تاسیس می‎کنند.

این ۲۰ نفر خودشان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل را انتخاب می‎کنند و هر چه چقدر پول گذاشتند ۲ برابر آن بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت شود.

 

*** تقویت جامع روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرصندوق کارآفرینی امید استان بوشهر در پایان، اظهار داشت:

هدف از این طرح تقویت جامع روستایی و بویژه زنان روستایی است تا زنان روستایی علاوه بر خانه داری بتواند درآمد خود را نیز افزایش دهند.

به طور قطع اگر درآمد یک روستایی بیشتر شود این مهم کمک به اقتصاد خانواده، روستا، بخش، استان و به تبع آن کمک به اقتصاد کشور است.

بتازگی نیز از منابع مشترک صندوق توسعه ملی مصوب شد که بخشی از منابع در قالب حمایت از کسب و کارهای خانگی تا سقف ۲۰ میلیون تومان به زنان بد سرپرست یا فاقد سرپرست تسهیلات پرداخت شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه