کد خبر:101588
پ
عشایر کشور
رییس سازمان امور عشایر ایران:

اختصاص ۲۵۳ میلیارد اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب عشایر 

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۲۵۳ میلیارد اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب عشایر بازدید کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۲۵۳ میلیارد اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای تامین آب شرب عشایر بازدید کرد.

 

*** سفر رییس سازمان امور عشایر به همدان

 

به گزارش خبرگزاری روستا، همزمان با هفته دولت، رئیس سازمان امور عشایر ایران به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان روز دوشنبه ۳ شهریور در سفر به لرستان با امام جمعه و فرماندارالیگودرز دیدار و از طرح تبدیل ۲۵۰ هکتار اراضی دیم به آبی در منطقه عشایری “خلیل آباد” این شهرستان بازدید کرد.

 

*** تامین آب شرب عسایر 

 

کرمعلی قندالی در این بازدید بیان داشت:

در سال گذشته با ۲۵۳ میلیارد اعتبار از محل صندوق توسعه ملی ۴۱۲ پروژه تامین آب شرب در مناطق عشایری کشور اجرا و ۱۷ هزار خانوارعشایری از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

برای امسال نیز ۱۸۰ میلیارد تومان برای تامین آب آشامیدنی سالم خانوارهای عشایری کشور اختصاص یافته است و در مجموع ۱۴۰ هزار خانوار عشایری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

 

*** دیدار با امام جمعه الیگودرز

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین در دیدار با امام جمعه الیگودرز،اظهار داشت:

عشایر برگردن همه ما حق دارند و باید مطالبات آنان را پیگیری و فراهم کنیم.

کارها و طرح‌های زیادی در دولت تدبیر و امید در حوزه‌های تامین آب پایدار، راه سازی، پرداخت تسهیلات، ارتقاء سواد، تامین انرژی و توزیع پنل خورشیدی برای عشایر انجام شده است.

در چند سال اخیر همه ادارات امور عشایر در سراسر کشور به کامیون‌های تانکردار آبرسان و خودورهای کمک‌دار تجهیز شده‌اند.

 

*** دیدار با فرماندار الیگودرز

 

در دیدار رئیس سازمان امور عشایر با فرماندار الیگودرز نیز در خصوص مسائل و مشکلات عشایر شهرستان، تولیدات دامی و توسعه گیاهان داروئی در مناطق عشایری گفتگو و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان امورعشایر ایران در این دیدار گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در استان لرستان و شهرستان الیگودرز در حوزه عشایر وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید با ایجاد انگیزه از جمله پرداخت تسهیلات ازعشایر حمایت کنیم، افزود:

با آب و هوای خوب الیگودرز و جمعیت عشایری شهرستان، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق دامپروری، کشاورزی و توسعه گیاهان داروئی در منطقه وجود دارد.

 

*** ادای احترام به شهدا به مناسبت هفته دولت

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، معاون عمرانی استاندار لرستان، مدیرکل امور عشایر لرستان، امام جمعه، فرماندار و کارکنان ادارات دولتی الیگودرز با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام والای شهدا ادای احترام کردند.

 

*** کلنگ‌زنی احداث بزرگترین هتل گردشگری در الیگودرز

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران در ادامه سفر به لرستان، با جمعی از مسوولین الیگودرز در مراسم کلنگ‌زنی احداث بزرگترین هتل و تالار گردشگری این شهرستان شرکت کرد.این هتل با مساحت زمین ۶۳۰۰ مترمربعی ظرفیت اشتغالزایی برای حدود ۱۰۰ نفر را دارا است.

به گزارش خبرگزاری روستا، قندالی همچنین در مراسم افتتاح شبکه آبیاری بارانی تحت فشار اراضی کشاورزی منطق “دهنو عبدالوند” شهرستان الیگودرز بهمراه معاون عمرانی استاندار لرستان، فرماندار و جمعی از مسوولین الیگودرز شرکت کرد و از چند سایت اسکان و مزرعه گیاهان داروئی مناطق عشایری شهرستان بازدید بعمل آورد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه