کد خبر:101436
پ
گردشگری
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تبدیل روستاها به مناطق گردشگری/ مهاجرت معکوس

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی معتقد است از آنجایی که روستاها به مناطق گردشگری تبدیل شده‌اند اما کسی حاضرنیست به روستاها مهاجرت کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی معتقد است از آنجایی که روستاها به مناطق گردشگری تبدیل شده‌اند اما کسی حاضرنیست به روستاها مهاجرت کنند.

 

*** مهاجرت معکوس

 

به گزارش خبرگزاری روستا، حمیدرضا حاجی بابایی از اینکه روستاها به مناطق گردشگری تبدیل شده است و باید زیرساخت‌های مناسبی را در روستاها ایجاد کرد اما مهاجرت به آنجا به صورت معکوس است، اظهار داشت:
تبدیل روستاها به مناطق گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و ارائه تسهیلات مناسب به روستاییان باعث مهاجرت معکوس به روستاها شده است که باید از این فرصت در راستای تقویت توان اقتصادی و توسعه گردشگری استفاده شود.
هم اکنون بازنگری طرح‌های روستایی در دستور کار قرار دارد و از سال گذشته نیز با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد اقدام‌های اساسی در عمران و آبادانی روستاهای هدف گردشگری در منطقه مرکزی شهر همدان بودیم.

 

*** اجرایی شدن طرح‌های عمرانی در روستاها

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن طرح‌های عمرانی در روستاها خبر داد:
عملیات اجرایی طرح نهضت آسفالت با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در مسیر روستاهای هدف گردشگری بخش مرکزی همدان انجام شده ضمن اینکه ۲ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی خانه‌های روستایی نیز پرداخت شد.

 

*** توسعه ظرفیت‌های اقتصادی در روستاها

 

به گزارش خبرگزاری روستا، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پایان پیرامون ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری روستاهای همدان به ویژه در بخش مرکزی، اظهار کرد:
ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری روستاهای همدان به ویژه در بخش مرکزی نیاز به بازنگری اساسی دارد و همچنین در راستای توسعه اشتغال روستایی به ویژه در مناطقی که هدف گردشگری است باید خانه‌های بوم گردی، صنایع تبدیلی کشاورزی، محصولات دامی و فرآورده‌های کشاورزی حائز اهمیت است و مسیرهای گردشگری سداکباتان، امامزاده محسن (ع)، بازگشت مسیر گنج نامه و جاده چشین نیز بهسازی شود.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه