کد خبر:100864
پ
ستاد انتخابات کشور
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور برای انتخاب مجلس یازدهم /یک ماه مانده به انتخابات

اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور در خصوص برگزاری انتخابات مجلس یازدهم و نخستین میان دوره‌‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در این خبر مشاهده کنید.

اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور در خصوص برگزاری انتخابات مجلس یازدهم و نخستین میان دوره‌‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را در این خبر مشاهده کنید.

 

 

*** اطلاعیه‌های ستاد انتخابات کشور برای انتخاب مجلس یازدهم

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، ستاد انتخابات کشور پیرامون برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اطلاعیه‌هایی را صادر کرده است که اطلاعیه های صادر شده در یک ماه اخیر را می‌توانید به ترتیب انتشار در ذیل مشاهده کنید:

 

۹۸/۱۲/۰۲

 

*** اطلاعیه شماره ۳۳ ستاد انتخابات کشور/۱۸:۱۵

 

متن این اطلاعیه به این شرح است:

ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ دیگری هستند و با عنایت به گزارش‌های دریافتی از حوزه‌­های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ (۸ شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمدید می‌گردد.

قابل ذکر آن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت ۱۹ (۷ش ) تمدید می‌گردد.

 

*** اطلاعیه شماره ۳۲ ستاد انتخابات کشور/۱۷:۲۵

 

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگهای رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

 

*** اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور/۱۷:۱۵

 

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند:

برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

 

۹۸/۱۲/۰۲

 

*** اطلاعیه شماره ۳۰ ستاد انتخابات کشور / ۱۶:۰۰

 

به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزد‌های انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزد‌های مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزد‌های محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۹ ستاد انتخابات کشور/۱۵:۰۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۸ ستاد انتخابات کشور/۱۴:۴۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب‌کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد.

یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

 
*** اطلاعیه شماره ۲۷ ستاد انتخابات کشور/۱۳:۵۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان،

– اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی

– متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ و ماقبل آن

– استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می‌باشند.

ضمناً یادآور می‌شود عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشور/۱۳:۴۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می‌رساند.
با توجه به احراز هویت رأی‌دهندگان بوسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور/۱۳:۰۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس‌دار بودن شناسنامه الزامی نیست.

دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی‌گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۴ ستاد انتخابات کشور/۱۱:۴۵

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور/۱۱:۴۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۲ ستاد انتخابات کشور/۱۱:۲۵

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع هموطنان گرامی می رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات مجلس یازدهم و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه ای در بستر تلفن همراه نموده است.

براین اساس عموم واجدین شرایط می توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی “www.moi.ir “و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۱ ستاد انتخابات کشور/ ۱۱:۱۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس یازدهم و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌نمایند می‌رساند؛ به رأی‌دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگ‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوق‌های مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

 

*** اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور / ۱۰:۰۰

 

 

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی‌دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی‌باشد.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور / ۰۹:۱۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

 

 

*** اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور/۰۸:۵۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند ، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء نمایند.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور/۰۸:۲۰

 

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رأی از ساعت ۸ صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می‌رساند جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات مجلس یازدهم و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می‌باشد.

لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور/۹۸/۱۲/۰۱

 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

به آگاهی هم‌میهنان عزیز می‌رساند فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ آغاز می‌شود و تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط (متولدین ۲-۱۲-۱۳۸۰و ماقبل آن) می‌باشند.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور/ ۹۸/۱۱/۳۰

 

متن اطلاعیه بدین شرح است:

با عنایت به مفاد ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۲۳ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره‌ مجلس خبرگان رهبری در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۱۳۹۸، به پایان می‌رسد و هر گونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع می‌باشد.

لذا از کلیه احزاب، گروه‌های سیاسی، نامزدها، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزدها پرهیز نموده و هنگام حضور در شعب اخذ رأی نیز از همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و…) خودداری نمایند.
با اتکال به خداوند متعال امید است در روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ که مصادف با اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است شاهد حضور گسترده مردم شریف ایران اسلامی و خلق حماسه‌ای دیگر باشیم.

 

 

*** اطلاعیه شماره ۱۴ ستاد انتخابات کشور / ۹۸/۱۱/۲۷

 

متن کامل اطلاعیه شماره ۱۴ بدین شرح است:

در راستای اجرای مواد ۷ و ۸ قانون ” شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی” به اطلاع نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، می‌بایست در اسرع وقت نسبت به تعیین یا افتتاح حساب نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی اقدام نموده و شماره حساب دریافتی را به همراه مشخصات نماینده مالی خویش به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه خود اعلام نمایند.

یادآور می‌گردد ارائه شماره حساب و نماینده مالی به جهت شفافیت مالی عملکرد تبلیغاتی نامزدها و احزاب حامی آن‌ها، ضروری است و تخلف از آن به استناد ماده (۱۱) قانون مذکور جرم بوده و دارای مجازات می‌باشد.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۳ ستاد انتخابات کشور/ ۹۸/۱۱/۲۳

 

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:
پیرو اطلاعیه شماره ۱۱ به اطلاع مردم شریف استان تهران می‌رساند با عنایت به تأیید صلاحیت آقای علی فلاحیان داوطلب نمایندگی انتخابات اولین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری توسط شورای نگهبان برای حوزه انتخابیه استان تهران نام ایشان به لیست نامزدهای استان تهران افزوده می‌گردد.

 

 

*** اطلاعیه شماره ۱۲ ستاد انتخابات کشور/۹۸/۱۱/۲۳

 

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

در اجرای ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آئین‌نامه اجرایی آن در خصوص زمان شروع و پایان فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، به آگاهی ملت شریف ایران و تمامی نامزدهای نمایندگی انتخابات مجلس یازدهم می‌رساند، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۴- ۱۱- ۹۸ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۹۸ یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور/ ۹۸/۱۱/۲۱

 

متن اطلاعیه شماره ۱۱ ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:

پیرو اطلاعیه شماره (۹) ستاد انتخابات کشور در خصوص لیست اسامی نامزدهای انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به اطلاع مردم شریف حوزه‌های انتخابیه تهران و فارس می‌رساند، آقای “مصطفی منتظری” داوطلب حوزه انتخابیه استان تهران به حوزه انتخابیه استان فارس منتقل گردید.

لذا از لیست نامزدهای استان تهران حذف و به لیست نامزدهای استان فارس افزوده می‌شود.

 

*** اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور / ۹۸/۱۱/۱۶

 

متن اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:

در اجرای “ماده­ ۲۳ آیین­‌نامه­ اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری” در خصوص زمان شروع و پایان فعالیت‌­های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به آگاهی می­‌رساند، فعالیت­‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات اولین میاندوره‌­ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان­‌های تهران، قم، فارس، خراسان رضوی و خراسان شمالی از بامداد روز پنجشنبه ۱۷-۱۱-۱۳۹۸ آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱-۱۲-۹۸ یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می‌یابد.

 

*** اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور/ ۹۸/۱۱/۱۶

 

متن کامل اطلاعیه شماره ۹ ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:

در اجرای “ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری” اسامی و مشخصات نامزدهای انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که طبق نظریه فقهای شورای نگهبان واجد شرایط قانونی شناخته شده‌اند به شرح ذیل اعلام می‌گردد­:

 

 

*** اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور/۹۸/۱۱/۱۲

 

متن کامل اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات کشور بدین شرح است:

در راستای اجرای “تبصره (۳) ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده در انتخابات مختلف مصوب ۲۲/۸/۱۳۷۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام “به اطلاع آن دسته از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم که طبق نظریه­ هیات اجرایی­، هیات نظارت استان و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، «تایید صلاحیت» شد‌ ­اند ولی صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید نشده است می‌رساند، چنانچه نسبت به عدم تایید صلاحیت خود اعتراض دارند، می­‌توانند درخواست رسیدگی مجدد خود را شخصاً به همراه دلایل و مدارک معتبر از روز شنبه مورخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ تا روز دوشنبه مورخ ۱۴-۱۱-۹۸ ( به مدت ۳ روز) به شورای نگهبان ارائه نمایند.

انتهای پیام///

منبع
منتخبین (مرکز اطلاع رسانی و خبری انتخابات ایران)
ارسال دیدگاه