کد خبر:100854
پ
مجلس یازدهم
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد:

در آستانه انتخابات مجلس یازدهم

رقابت کاندیداها برای تصاحب ۲۹۰ کرسی مجلس یازدهم روز به روز داغ تر می‌شود.

رقابت کاندیداها برای تصاحب ۲۹۰ کرسی مجلس یازدهم روز به روز داغ تر می‌شود.

 

*** انتخابات مجلس یازدهم

 

به گزارش خبرگزاری روستا، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور به تاریخ‌های ۲ اسفند ۱۳۹۸ و ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد، تعداد کرسی‌های مجلس یازدهم ۲۹۰ نفر است و این تعداد با مخالفت نمایندگان با افزایش تعداد صندلی‌ها در خرداد ۹۸ ثابت ماند همچنین تعداد واجدین شرایط رای دادن در مجموع حدود ۵۵ میلیون نفر است و به ازای هر ۱۹۰ هزار نفر یک نماینده در مجلس ایران حضور دارد.

در ادامه می‌توانید اخبار مربوط به انتخابات را به تفکیک روز، در این گزارش مشاهده کنید:

 

۹۸/۱۲/۰۱

 

*** پنج هزار و ۵۰۰ بازرس کار نظارت در استان تهران را برعهده دارد/۱۸:۰۰

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران اظهار داشت: پنج هزار و ۵۰۰ بازرس و سربازرس و مجموعه بازرسی کار نظارت و بازرسی در استان تهران را برعهده دارد.

محمد تقی‌زاده گفت: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات وجود دارد و جلسات آموزشی متعددی برای عوامل بازرسی انتخابات برگزار شده است.

وی عنوان داشت: امروز ۸۰۰ نفر از این عزیزان نیز آموزش‌های نهایی را دیده و آمادگی لازم را کسب کرده‌اند.

 

*** متولدین دوم اسفند ۸۰ به قبل، واجد شرایط رای دادن هستند/۱۶:۰۰

 

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره آخرین آمادگی‌های این ستاد برای برگزاری انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت:

بعد از طی مراحل مختلف انتخابات از چند ماه گذشته، اکنون در آستانه برگزاری انتخابات هستیم.

از ساعت هشت صبح فردا (جمعه) در ۵۵ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور همکاران ما در شعب مستقر خواهند بود و رأی‌گیری را آغاز خواهند کرد.

سیداسماعیل موسوی در مورد طول زمان برگزاری انتخابات گفت:

رای‌گیری از ساعت هشت صبح آغاز و بر اساس قانون، حداقل به مدت ۱۰ ساعت انتخابات جریان خواهد داشت. در صورت ضرورت ممکن است یک یا دو ساعت این زمان کم یا زیاد تمدید شود.

موسوی افزد: از همین رو یک مجموعه یک میلیون نفری در سراسر کشور آماده هستند تا کار اخذ رای از مردم را انجام داده و یک روز باشکوه را با حضور گسترده مردم رقم بزنند.

وی در مورد سن افرادی که واجد شرایط رای دادن هستند نیز عنوان کرد: متولدین دو اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات پیش رو رای دهند. مجموع افراد واجد شرایط رای دادن برای انتخابات مجلس، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار ۱۵۹ نفر خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: حدود سه میلیون نفر از افرادی که واجد رای دادن هستند، رای اولی بوده و برای اولین بار رای دادن را تجریه خواهند کرد.

 

*** بیانیه سپاه پاسداران/ ۱۰:۳۰

 

در بخشی از این بیانیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران آمده است:

“انتخابات” به عنوان مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشأن ایران طی ۴۱ سال گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر تلقی و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره ابهت، عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

بی‌تردید حضور متراکـم، حداکثری و عمومی و در عین حال مومنانه و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رای در انتخابات روز جمعه (۲ بهمن ۹۸)، آن در امتداد یوم الله تشییع، تکریم و بدرقه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به ابدیت، حماسه شگفتی‌ساز و معجزگون دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی و ایران عزیز خلق و با وارد ساختن سیلی محکم دیگری به آمریکای تروریست و جنایتکار، آمال و آرزو‌های شیطانی جبهه دشمن را باطل می‌کند و با ارتقای قدرت ملی، نوید بخش تولید مجلسی معظم، مقتدر و درخور شایستگی‌های ملت ایران می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: حضور حداکثری در انتخابات، سیلی محکم به آمریکا

 
*** اطلاعیه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی/ ۰۹:۳۰

 

در بخشی از اطلاعیه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت سرافراز و بزرگ ایران در حالی به استقبال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌روند که این انتخابات به عنوان نخستین انتخابات دهه پنجم انقلاب اسلامی و با توجه به شرایط فعلی کشور از اهمیت و حساسیت فراوانی برخوردار است.

امروز از هر روز گذشته تاریخ ایران، توانمندسازی و تقویت قدرت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران عزیز اهمیت بیشتری دارد و مجلس شورای اسلامی، نماد قدرت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ملت شریف و عزیز جمهوری اسلامی ایران است.

ملت آگاه و هوشیار ایران اسلامی همواره در همه بزنگاه‌های مهم تاریخی از امنیت، آرامش و سلامت اجتماعی در سایه همبستگی و پیوند خالصانه با ارزش‌های الهی و رهبری حکیم و الهی جمهوری اسلامی ایران صیانت کرده است و در سایه نظام برآمده از انقلاب اسلامی و در طول چهار دهه حاکمیت مردم سالاری دینی، همه ارکان نظام را با رای خود تعیین کرده و در هر انتخابات با حضور پرشکوه خود به دوست و دشمن نشان داده که از حرکت در مسیر مقاومت و استقامت بر آرمان‌ها و اهداف خود پایدار است و با نشاط اجتماعی بر استقرار جامعه اسلامی تاکید دارد.

 

بیشتر بخوانید: ملت ایران پایداریشان بر آرمان‌های انقلاب را در هر انتخابات نشان دادند

 

۳۸/۱۱/۳۰

 

*** دعوت خبرگان رهبری برای حضور مردم در انتخابات/۱۰:۰۰

 

این مجلس در آستانه انتخابات مجلس یازدهم و اولین میاندوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، با صدور پیامی از مردم شریف ایران اسلامی برای حضور پرشور در انتخابات دعوت بعمل آورد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

«الیَومَ یَئِسَ الَّذینَ کَفَروا مِن دینِکُم فَلا تَخشَوهُم وَاخشَونِ»

حمد و سپاس به درگاه خداوند متعال که راه تعالی و عزّت را در برابر ملّت ما گشود و درود بر امّت رشید و مسئولیت‌شناس و هوشیارِ ایران که با شرکت پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن با حضوری آگاهانه در انتخابات پیش رو، یکی دیگر از باشکوه‌ترین جلوه‌های تعهّد دینی و عزم ملّی را در روز دوم اسفند به نمایش خواهند گذارد و در مقابل دیدگان حیرت‏زده‏ جهانیان، اراده‏ پولادین خود را برای پایداری در مسیر انقلاب اسلامی و پاسداری از مبانی و ارزش‌های آن به اثبات خواهند رساند ان شاءالله.

 

بیشتر بخوانید: دعوت خبرگان رهبری برای حضور مردم در انتخابات

 

۹۸/۱۱/۲۹

 

*** مشارکت پایین باشد تهدیدها بیشتر می‌شود/۱۵:۰۰

 

رئیس ستاد انتخابات کشور پیرامون مشارکت نکردن حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت:

اگر سطح مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد و دشمنان احساس کنند پایگاه حمایت مردمی نظام کمتر شده، قاعدتاً تهدیدهای خود را تشدید می‌کنند.

جمال عرف در ادامه همچنین خبر داد که در دوره فعلی انتخابات، شورای نگهبان موضوع «عدم احراز صلاحیت» نداشت و نامزدها همه یا تأیید شدند یا نشدند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا رایزنی‌هایی برای تأیید صلاحیت برخی نامزدهای دیگر همچنان ادامه دارد گفت: تا حال حاضر اتفاق جدیدی ناظر بر وضعیت نامزدهای رد صلاحیت شده نیفتاده است، اما امیدواریم.

 

۹۸/۱۱/۲۸

 

*** هر چیزی را در جامعه دو قطبی نکنید/۱۱:۱۵

 

رئیس‌جمهور در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سالن اجلاس سران دعواهای سیاسی و جناح‌بندی را به ضرر کشور دانست و اظهار داشت:

مسائل و افتخارات کشور نباید دو قطبی شود، افتخار، افتخار است. سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی افتخار ما است، جناح راست و چپ نمی‌شناسد و خود سردار سلیمانی اصلا فرد جناحی نبود. باهمه جناح‌ها خوب بود و تفکر او اصلا تفکر جناحی نبود.

اساسا افتخارات ملی، جناحی کردنی نیست و معنی ندارد که ما افتخارات ملی خود را جناحی و تقسیم کنیم، با این کار برش، ناصحیح و نادرستی ایجاد می‌کنیم.

حسن روحانی افزود: نمی‌شود یک درختی را که میوه می‌دهد از وسط با اره نصف کرد و بگویند ما دو جناح هستیم؛ با این کار هردو طرف خشک می‌شود و دیگر به این جناح و آن جناح میوه نمی‌دهد.

خیلی ازجاها، جایی است که قواعد بازی و حزب بازی برای جا و محیط خاصی مانند زمان انتخابات است.

روحانی افزود: پس از انتخابات یکی برنده می‌شود، دیگر آن قواعد بازی (انتخابات) در جامعه تعطیل است و باید فعالان و رقبا تا انتخابات بعدی به اتاق‌های خود بروند، ولی ظاهراً می‌خواهند این بازی‌ها را تا انتخابات بعدی و بعدی مدام ادامه دهند.

 

۹۸/۱۱/۲۷

 

*** ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات/ ۱۱:۴۵

 

وزیر کشور شامگاه در برنامه تلوزیونی اظهار داشت:

از اردیبهشت امسال ستاد انتخابات در کشور راه افتاد. یک میلیون نفر در روز انتخابات درگیر برگزاری می‌شوند، زیرا ۵۴۶۱۱ شعبه صندوق در ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: ۵۷ میلیون ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن در انتخابات یازدهم هستند که از این تعداد ۲ میلیون ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی و تقریباً ۲۹ میلیون نفر آقا و همین تعداد خانم هستند. روز ۲۹ فروردین ۹۹ در صورت نیاز انتخابات مرحله دوم را انجام می‌دهیم.

 

*** برگزاری دوره دوم انتخابات در ۲۹ فروردین/ ۰۷:۰۰

 

وزیر کشور با حضور در رسانه ملی با بیان اینکه انتخابات و مشارکت مردم در سرنوشت خود یکی از برکات انقلاب اسلامی است به تاریخچه شکل‌گیری مشروطیت و انتخابات اشاره و اظهار کرد:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توانستیم ۳۶ انتخابات داشته باشیم و همه ارکان اصلی کشور، مستقیم و غیرمستقیم به وسیله مردم انتخاب می‌شوند که باید قدردان این نعمت باشیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اقدامات مربوط به برگزاری هر انتخابات از چند ماه پیش از آن آغاز می‌شود، اضافه کرد: از اردیبهشت ۹۸ ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر در برگزاری انتخابات از جمله در اجرا، نظارت، امنیت، انتظامات، لجستیک و پشتیبانی ایفای نقش می‌کنند، اضافه کرد:

۵۴ هزار و ۶۱۱ شعبه اخذ رای در ۲۰۸ حوزه انتخابی داریم از حدود ۷ ماه پیش آموزش همه عوامل اجرایی انتخابات را آغاز کردیم به نسبت جمعیت هر منطقه، تعداد صندوق‌های رای در هر شعبه تعیین می‌شود.

با شورای نگهبان هماهنگ کردیم و این شورا ۲۹ فروردین را برای برگزاری دور دوم احتمالی انتخابات مجلس یازدهم تعیین کرد اگر مردم پرشکوه شرکت کنند انتخابات در حوزه‌های کمتری به دور دوم کشیده می‌شود و این موضوع هزینه‌های برگزاری انتخابات را کاهش می‌دهد. حدود ۸۰۰ میلیارد تومان فقط هزینه دستگاه‌های احراز هویت رای دهندگان شده است.

 

۹۸/۱۱/۲۶

 

*** زنان می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند/ ۱۱:۰۰

 

رئیس‌جمهور در نشست «زنان ایرانی» به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت:

هیچ‌وقت در تاریخ ایران، زنان در سیاست به اندازه این ۴۱ سال حضور نداشتد. اینکه زن‌ها می‌توانند سرنوشت یک انتخابات را تغییر بدهند. زن‌ها می‌توانند در انتخابات سرنوشت را تغییر بدهند.

علیرغم اینکه عده‌ای سال‌ها تلاش کردند، پول خرج کردند، رسانه دارند و همه چیز دارند، خانم‌ها تصمیم بگیرند و ببینند یک کاندیدایی بهتر هست، قادر هستند کاندیدای موردنظر خودشان را در انتخابات پیروز کنند.

حسن روحانی در ادامه بیان کرد: امروز نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش روی ما است ولو اینکه ممکن است ما گله داشته باشیم ولو اینکه برخی از امور بصورت مطلوب قرار نگرفته باشد، اما باید پای صندوق برویم و میان آن‌هایی که امروز مطرح هستند بگردیم.

به هر حال یک عده‌ای از نظر ما بهتر هستند. آن بهترها را برگزینیم و انتخاب کنیم و پای صندوق برویم.

رئیس‌جمهور در پایان، اظهار داشت:

شور انتخابات با خانم‌ها است و همیشه اینچنین بوده است. در تمام انتخابات، اگر خانم‌ها تصمیم بگیرند شور انتخاباتی را درست می‌کنند و خانم‌ها قادرند افرادی را که می‌بینند افکار آن‌ها و نیات و تصمیمات و اذهانشان برای پیشرفت کشور مفیدتر است آن‌ها را برگزینند و انتخاب کنند.

 

۹۸/۱۱/۲۵

 

*** محمدباقر قالیباف دلیل کاندیدا شدنش در انتخابات مجلس را توضیح داد/۱۱:۲۰

 

با به صدا درآمدن زنگ آغاز تبلیغات انتخابات مجلس یازدهم محمدباقر قالیباف شهردار اسبق تهران اولین ویدئو تبلیغاتی‌اش را منتشر کرد.

وی در بخشی از این فیلم ۱۳۰ ثانیه‌ای می‌گوید: «هرکسی به من می‌رسد می‌گوید، قالیباف چرا مجلس؟ مگر مجلس کاره‌ای هم هست؟ اگر کاره‌ای هم باشه مگر می شود درستش کرد؟ این اولین بار نیست که به من می‌گویند قالیباف اینجا درست نمی‌شود یادم هست زمان جنگ هم می گفتند درست نمی شود اگر هم بشود از دست شما جوانان حتما برنمی‌آید.»

قالیباف بعد از گفتن این جملات به فعالیت‌هایش در سپاه، نیروی انتظامی و شهرداری تهران اشاره می‌کند و می‌گوید: مجلس اگر کارآمد و قوی باشد خیلی کارها می تواند بکند، اگر مطمئن نبودم که می‌شود تغییر ایجاد کرد قطعا نمی آمدم،پس اگر به شما می گویم «می شود» خیالتان راحت حتما می شود.

 

بیشتر بخوانید: محمدباقر قالیباف دلیل کاندیدا شدنش در انتخابات مجلس را توضیح داد + فیلم

 

۹۸/۱۱/۲۴

 

*** قانون شفافیت مالی نامزدهای انتخابات مجلس به صورت کامل اجرا نخواهد شد/۱۴:۰۰

 

وزیر کشور پیرامون اجرای قانونی که چند روز گذشته درباره هزینه‌های انتخاباتی نامزدها ابلاغ شد، تصریح کرد:

این قانون به تازگی ابلاغ شده و به راحتی و به صورت کامل اجرا نخواهد شد چرا که نمایندگان باید یک حساب باز کرده و حسابرس داشته باشند و این نیازمند به سلسله اقدامات حسابداری است ولی آنچه وظیفه وزارت کشور است را ابلاغ کردیم.

تعیین منابع لازم سرانه هر نامزد در انتخابات نیز در حال بررسی است. چون زمان کوتاه است نمایندگان شاید نتوانند این را به صورت کامل اجرا کنند.

 

*** تعداد رأی‌دهندگان

 

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره تعداد رأی‌دهندگان و همچنین برنامه وزارت کشور برای امکان برگزاری دور دوم مجلس یازدهم اظهار داشت:

قبلاً معاون سیاسی وزارت کشور تعداد دقیق رأی‌دهندگان را اعلام کرده که این تعداد حدود ۵۷ میلیون نفر هستند. اگر انتخابات به دور دوم بکشد، ما دو جمعه پشت سرهم در فروردین‌ماه را به شورای نگهبان اعلام کرده‌ایم و هر روزی که توسط شورای نگهبان معین شود، ما آمادگی داریم.

 

۹۸/۱۱/۲۳

 

*** اطلاعیه وزارت ارشاد درباره منع تبلیغات در رسانه‌های مشمول ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس/۱۵:۰۰

 

متن اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به این شرح است:

مطابق ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از بیت‌المال در مقاصد انتخاباتی مجاز نیست و رسانه‌های دولتی یا متعلق به نهادهای عمومی، از تبلیغ له یا علیه نامزدها منع شده‌اند.

بر این اساس فهرست مهمترین مؤسسات مطبوعاتی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مشمول این ممنوعیت به شرح زیر اعلام می‌شود:

مؤسسات مطبوعاتی (تمام رسانه‌های مؤسسه):

اطلاعات،‌ ایران، کیهان،‌ همشهری

روزنامه‌ها:

اصفهان زیبا، امین جامعه، تهران تایمز، حمایت،‌ جام جم، شهرآرا، شهروند، فرهیختگان، قدس، هگمتانه

خبرگزاری‌ها:

آنا، ابنا، ایبنا، ایرنا، ایسنا،‌ ایکنا، ایمنا، برنا، پانا، تقریب، تسنیم، حوزه، خانه ملّت، دفاع مقدس، رسا، رضوی، دانشجو، شبستان، علم و فرهنگ، فارس، قدس، مهر، میزان

 

بیشتر بخوانید: اطلاعیه وزارت ارشاد درباره منع تبلیغات در رسانه‌های مشمول ماده ۵۹ قانون انتخابات مجلس

 

۹۸/۱۱/۲۲

 

*** قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸/برگزاری انتخابات پرشور، پشتوانه امنیت ملی کشور است/۱۲:۰۰

 

شرکت‌کنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن در قطعنامه‌ای برگزاری انتخابات پرشور را پشتوانه امنیت ملی کشور دانستند.

دربخشی از این قطعنامه آمده است:

برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینیِ جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رأی را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدیّن، انقلابی گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضدفساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را با هدف عمل به وظیفه شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی، و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می‌نماییم.

 

بیشتر بخوانید: قطعنامه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸/برگزاری انتخابات پرشور، پشتوانه امنیت ملی کشور است

 

۹۸/۱۱/۲۱

 

*** درخواست ۱۲۳ داوطلب انتخابات مجلس برای تغییر حوزه انتخابیه/۱۶:۳۰

 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران پیرامون درخواست انتقال حوزه انتخابیه داوطلبین انتخابات مجلس یازدهم اظهار داشت:

۵۸ داوطلب درخواست تغییر مرکز حوزه انتخابیه از سراسر کشور به حوزه انتخابیه تهران را داشتند.

شکرالله حسن بیگی ادامه داد: هیئت اجرایی با انتقال این داوطلبان موافقت کرد، اما هیئت مرکزی نظارت با تغییر حوزه انتخابیه آن‌ها مخالفت کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان اظهار داشت:

۱۲۳ داوطلب درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به سایر حوزه‌های انتخابیه کشور را داشتند که حوزه انتخابیه مقصد با انتقال ۵۲ داوطلب موافقت، با انتقال ۳۰ داوطلب مخالفت کردند و در مورد ۴۱ داوطلب هم هنوز پاسخی دریافت نشده است.

 

۹۸/۱۱/۲۰

 

*** وجود ۶۶۵۹ شعبه اخذ رأی در استان تهران/۰۹:۰۰

 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست خبری با حضور استاندار پیرامون انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد:

۳۸۷۹ نفر در ۶ حوزه انتخابیه استان تهران ثبت نام کرده بودند که از این تعداد در هیات‌های اجرایی صلاحیت ۳۶۱۱ نفر یعنی ۹۳ و سه دهم درصد تایید شدند.

حسن بیگی ادامه داد:، اما در هیات‌های نظارت، ۱۲۶۹ نفر تایید و ۲۴۹۵نفر ردصلاحیت شدند یا احراز صلاحیت نشدند که اعتراض کرده بودند، هیات‌های نظارت فرصت داشتند تا ۱۱ بهمن ۹۸ پاسخ اعتراض‌ها را بدهند، اما تاکنون این لیست به استانداری اعلام نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان اظهار داشت:

در استان ۶۶۵۹ شعبه اخذ رأی و ۱۳۳۱۸صندوق اخذ رأی برای دو انتخابات مجلس و میان دوره‌ای خبرگان وجود دارد.

انتهای پیام///

منبع
منتخبین ( مرکز اطلاع رسانی و خبری انتخابات ایران )
ارسال دیدگاه