کد خبر:100550
پ
دولت
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری:

امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک سینا برای طرح‌های اشتغال‌زایی/ اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه روستاها از سوی دولت

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک سینا برای طرح‌های اشتغال‌زایی از اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای توسعه روستاها خبر داد.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک سینا برای طرح‌های اشتغال‌زایی از اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای توسعه روستاها خبر داد.

 

*** اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه روستاهای از سوی دولت

 

به گزارش خبرگزاری روستا، منوچهر رزمجو در نشست گروه کاری اشتغال و کارآفرینی استان کرمان با بیان این مطلب، اجرای قانون اشتغال پایدار روستایی را از اقدامات ممتاز و ویژه در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری روستاها برشمرد و اظهار داشت:

هدف ما شناسایی و بررسی موانع و مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاران است تا در تصمیم‌گیری‌های لازم برای تسریع و تسهیل توسعه اشتغال روستایی اقدام شود.
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری، افزود:

با همکاری نمایندگان مجلس و تایید زهبر معظم انقلاب، یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی در عرصه سرمایه‌گذاری اشتغال روستایی با هدف رونق تولید، رفع معضل بیکاری، پیشگیری از مهاجرت‌ها و افزایش بهره‌وری و تحقق سیاست‌های اقتصادی مقاومتی گذاشته شد.

 

*** اختصاص‌ ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال

 

رزمجو با اشاره به اینکه هدف رونق توسعه اشتغال در روستاها است و این لایحه در سال ۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، بیان داشت: از اواخر همان سال در قالب قانون اشتغال پایدار روستایی عملیاتی شد.
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست‌جمهوری، تصریح کرد:

حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان معادل ریالی اعتبار در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی توسط چهار بانک عامل قرار شد در حوزه اشتغال روستایی سرمایه‌گذاری شود.
وی با اشاره به اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار به توسعه روستاهای از سوی دولت اضافه کرد:

تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان این اعتبار اختصاص‌یافته و به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ابلاغ شده است که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در قالب ۱۲۰ هزار طرح کارسازی شده است.

 

*** تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک سینا برای طرح‌های اشتغالزایی

 

رزمجو با بیان اینکه قانون اشتغال پایدار روستایی در حال بازنگری است، گفت: نقطه نظرات سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های استانی در این بازنگری دیده می‌شود.
معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور هدف تنها توزیع پول نیست، بیان داشت:

بیشتر افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری‌ها مدنظر است و تفاهم‌نامه‌های همکاری با بانک سینا برای طرح‌های اشتغالزایی از اینگونه برنامه‌ها است و فضای کسب و کار دستگاه‌های اجرایی در حال حاضر جایگاه رضایت‌بخشی ندارند و هدف بر بهبود و ارتقای آن‌ها است.

 

*** پرداخت وام‌های اشتغالزایی روستایی

 

محمدعلی دهقان نیز در این نشست با بیان اینکه، رونق اقتصادی روستاها مورد تاکید استان است، بیان کرد:

استان کرمان با کمبود شدید آب روبه‌رو است لذا با برنامه‌ریزی دقیق و اصلاح الگوی کشت می‌توان از آب موجود در استان بیشتر استفاده کنیم تا ارزش افزوده بیشتری هم به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به وام‌های اشتغالزایی روستایی که در راستای رونق تولید در استان پرداخت می‌شود، بیان کرد: برخی وام‌های روستایی به‌دلیل افزایش نرخ دلار و گرانی قیمت‌ها کارساز نبوده و بهره‌برداری از طرح‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در پایان اظهار داشت:

با توجه به مشکل کمبود دام در استان برای ایجاد دامپروری‌های سبک و سنگین در روستاها وام‌های اشتغال‌زایی داده شود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه