کد خبر:100261
پ
اشتغال
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور

سهم ۲۵ درصدی روستاها در اشتغال کشور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور سهم روستاها از اشتغال کشور را ۲۵ درصد اعلام کرد. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور سهم روستاها از اشتغال کشور را ۲۵ درصد اعلام کرد. 

 

*** ۳۹ هزار روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند

 

به گزارش خبرگزاری روستا، محمد امید در همایش ملی روز روستا و عشایر در بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر ۶۲ هزار روستا و آبادی در کشور وجود دارند که ۳۹ هزار روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد روستاییان کشور در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند، افزود: اقدامات بسیار خوبی در روستاهای کشور انجام شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به رسیدگی به زیرساخت‌های روستاها از جمله راه، مسکن، برق، راه و آموزش در روستاها و ساخت مدارس روستایی، تصریح کرد: در دولت یازدهم و دوزادهم سطح رسیدگی به روستا به حدی رسیده که در برخی بخش‌ها خدمات ما بیش از ۹۰ درصد است.

امید با بیان اینکه هدف گذاری برق امروز در روستاهای بالای ۱۰ خانوار است، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از روستاها به آب سالم مجهز شدند.

 

*** سهم ۲۵ درصدی روستاها در اشتغال کشور

 

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری وزارت نفت این است که تمامی روستاها در کشور گازرسانی شوند، تصریح کرد: امروز بیش از ۲۵ هزار روستای کشور به گاز مجهز شده‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: ارتباطات روستایی در سال‌های اخیر رشد ۹۰۰ درصدی داشته است و امیدواریم در سال آینده بتوانیم در بحث شبکه ملی اطلاعات پوشش صد در‌صدی را در روستاها داشته باشد.

امید با بیان اینکه مهم ترین خدمت این دولت بحث اشتغال روستاییان است، افزود: جمهوری اسلامی گام‌های بلندی برای روستاها برداشته است.

 

*** ارتقاء زیرساخت‌ها در روستاهای اقصی نقاط کشور

 

وی با اشاره به ارتقاء زیرساخت‌ها در روستاهای اقصی نقاط کشور، اظهار کرد: در بحث ارتقاء آب و برق و IT رشد داشته‌ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بیان کرد: با مکاتبه معاون اول رئیس جمهور با مقام معظم رهبری، یک و نیم میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد.

امید ادامه داد: با تلاش خوب و جدیت وزارت کار نظارت خوبی در این طرح انجام شد و بیش از ۱۴۰ هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سهم اشتغال روستاها در سال ۹۶ در مجموع‌ در بهترین شرایط پنج درصد بوده و اکنون ۲۵ درصد است.

 

*** فعالیت ۲۵۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در پایان اظهار کرد:

در بخش کشاورزی کارهای نوینی اتفاق افتاده است و همچنین در بخش بوم‌گردی نیز بیش از ۲۵۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور فعالیت دارند.

زهرا آقایی/۵۶۷۸۰

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه