کد خبر:99230
پ
شایقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

حل اختلاف عشایر اردبیل با کشت و صنعت/اولویت واگذاری اراضی پایاب خدافرین با عشایر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ضمن تاکید بر اولویت‌بندی مشکلات و حل اختلاف عشایر اردبیل با کشت و صنعت، عشایر را در اولویت واگذاری اراضی پایاب خدافرین دانست. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ضمن تاکید بر اولویت‌بندی مشکلات و حل اختلاف عشایر اردبیل با کشت و صنعت، عشایر را در اولویت واگذاری اراضی پایاب خدافرین دانست. 

 

*** ارتباط تنگاتنگ مدیرکل امور عشایر با اقشار جامعه عشایری

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در دیدار با مدیرکل و جمعی از عشایر این استان اظهار کرد:

مدیر کل جدید امور عشایر اردبیل باید مشکلات و نارسائی‌های جامعه عشایری را در یک ارتباط تنگاتگ و سازنده با قشرهای مختلف جامعه عشایری جمع‌بندی کرده و براساس اولویت بتوانیم مشکلات عشایر کوچ‌رو در قشلاقات و ییلاقات را به بهترین شکل برطرف کنیم.

 

*** اولویت بندی مشکلات عشایر اردبیل

 

شایقی بخشی از مشکلات عشایری را در حوزه راه، تامین آب شرب، حوزه بهداشت و همچنین حوزه ارتباطات و فناوری اعلام کرد و گفت:

جای دارد از تلاش‌های مدیر سابق امور عشایری استان به خاطر پیگیری‌ها و تلاش در به نتیجه رساندن کارها و اقدامات در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه عشایری قدردانی کنیم و برای مدیر کل جدید با سابقه دیرین در این حوزه آرزوی توفیق داشته باشیم.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی مشکلات جامعه عشایری و حل تدریجی این مشکلات و نارسائی‌ها تصریح کرد:

ما سال گذشته برای نوسازی و بهسازی تانکرهای آبرسانی به جامعه عشایری تزریق اعتبار را به دستگاه‌های مرتبط شاهد بودیم.

با توجه به فصل توزیع اعتبارات از فرمانداری‌ها خواهیم خواست تا اعتبار ویژه‌ای را برای حل مشکلات حوزه آب، راه و بهداشت تامین کنند.

 

*** توسعه خدمات ارتباطی و بهداشتی

 

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در کنار اختصاص اعتبار از سرجمع منابع استانی در جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها که اخیرا در پارس‌آباد و بیله‌سوار برگزار شده از فرمانداران خواستیم تا براساس توزیع جمعیت عشایری در منطقه تامین اعتبار برای حل مشکلات جامعه عشایری را مورد توجه قرار دهند.

شایقی از راه و شهرسازی در بازگشایی مسیرهای ارتباطی ییلاقات و قشلاقات و اداره کل فناوری اطلاعات در نصب آنتن‌های تلفن همراه و علوم پزشکی نیز در حوزه بهبود خدمات بهداشتی قدردانی کرد و خواستار برآورده شدن نیازهای جامعه عشایری در این حوزه‌ها شد.

 

*** اختلاف عشایر اردبیل با کشت و صنعت

 

وی به مشکل دیرینه اختلاف عشایر اردبیل با کشت و صنعت اشاره و تصریح کرد:

استاندار اردبیل اخیرا از دستگاه‌های مرتبط خواستند تا به صورت ریشه‌ای و برای همیشه نسبت به حل این مشکل قدم پیش بگذارند و با توجه به حساسیت عشایر به زمینی که در اختیار دارند قرار شده این اختلافات با تامین حق و حقوق جامعه عشایری حل و فصل شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: معاون امور عمرانی استاندار پیگیر این موضوع هستند.

 

*** در واگذاری اراضی اولویت با عشایر است

 

وی از جامعه عشایری به عنوان مرزداران و صاحبان تامین امنیت این کشور یاد کرد و گفت:

در مقابل این همه غیرت، شجاعت و جسارت شایسته است ما نیز با تدوین قوانین شایسته و به نفع جامعه عشایری به نوعی از آنها حمایت کرده و در واگذاری اراضی جامعه عشایری را در اولویت قرار دهیم.

داود شایقی اظهار کرد: بنده از مدافعان واگذاری اراضی پایاب سد خدافرین به مردم منطقه هستم که شایسته است این واگذاری‌ها براساس مشورتی که با ریش سفیدان منطقه انجام می‌شود و همچنین رایزنی با عشایر ساکن و کوچ‌رو به شکل درست و منصفانه انجام شده تا حق و حقوق جامعه عشایری رعایت شود.

 

به خبرگزاری روستا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در پایان قول پیگیری ویژه برای حل مشکلات جامعه عشایر اردبیل را داد و اظهار کرد:

برای بهسازی محور بران – جعفرآباد و حل مشکل آب در بسیاری ار قشلاقات با همکاری فرمانداران بیله‌سوار و پارس‌آباد اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم نتایج ثمربخشی را به همراه داشته باشد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه