کد خبر:98999
پ
سمیرم
بخشدار وردشت سمیرم خبر داد

بازگشت ساکنین روستای سعادت آباد سمیرم به خانه‌های خود

بخشدار وردشت سمیرم با اشاره به عوامل تشدید و ایجاد سیل در روستای سعادت آباد سمیرم که باعث تخلیه این روستا شده بود، از فروکش سیل و بازگشت ساکنین این روستا خبر داد.

بخشدار وردشت سمیرم با اشاره به عوامل تشدید و ایجاد سیل در روستای سعادت آباد سمیرم که باعث تخلیه این روستا شده بود، از فروکش سیل و بازگشت ساکنین این روستا خبر داد.

 

*** تخلیه اضطراری روستای سعادت آباد

 

به گزارش خبرگزاری روستا، بخشدار وردشت سمیرم با اشاره به بارندگی‌های شدید دو سامانه بارشی در روزهای ابتدایی سال ۹۸ تصریح کرد:

پس از بارش‌های روزهای اخیر بندهای بالا دست روستای سعادت آباد بخش وردشت شهرستان سمیرم پر از آب شدند.

علیرضا فخری‌زاده با اشاره به پر بودن بندهای آبی موجود در مسیر رودخانه که بر اثر بارش‌های نخستین سامانه بارشی رخ داده بود، خاطرنشان کرد:

سیلاب جریان یافته در بخش وردشت شهرستان سمیرم که منجر به تخلیه اضطراری روستای سعادت آباد شد دلایلی از جمله تغییرات انسانی در طول مسیر رودخانه، سرریزشدن بندهای بالادست روستا، ذوب شدن برف کوه‌های اطراف و حرکت آب آن همراه با بارش‌های اخیر را داشت.

 

*** بازگشت به روستا

 

بخشدار وردشت سمیرم با اشاره به رفع خطر سیل‌گرفتگی روستای سعادت آباد سمیرم افزود:

خوشبختانه این سیلاب با وجود حجم بالای آب و نزدیک شدن آن به خانه‌های روستایی طی روز جاری فروکش کرده و مردم این روستا به خانه‌های خود بازگشتند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، بخشدار وردشت سمیرم  در پایان با اشاره به بازدید میدانی خود از دو بند ابتدایی مسیر در شب حادثه گفت:

در نخستین زمان مشاهده این موضوع و ورود آب برای بررسی موضوع به سمت بندهای بالادستی روستا رفتیم و از سالم بودن آن‌ها مطمئن شدیم، اما با توجه به بارندگی صورت گرفته این دو بند پر از آب شده و با توجه به آب ورودی از بالادست این دو بند، هر دو سر ریز کرده و آب به نزدیکی روستای سعادت آباد رسیده بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه