کد خبر:98713
پ
جندابه
رئیس شورای اسلامی روستای جندابه خبر داد

اجرای موسیقی محلی با گویش نایینی

 رئیس شورای اسلامی روستای جندابه تنها روستا در بخش کوهپایه، از برگزاری جشنواره ویژه نوروز ۹۸ با رنگ و بوی موسیقی محلی خبر داد.

 رئیس شورای اسلامی روستای جندابه تنها روستا در بخش کوهپایه، از برگزاری برنامه ویژه نوروز ۹۸ با رنگ و بوی موسیقی محلی خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس شورای اسلامی روستای جندابه گفت: 

اجرای موسیقی محلی با گویش نایینی با استقبال کم‌نظیر مسافران نوروزی در بخش کوهپایه استان اصفهان به همراه بود.

حسین عباسی اظهار داشت: استقبال از این برنامه شاد اجرای محلی به‌طوری بود که مشتاقان ساعت‌ها قبل از آغاز اجرای برنامه گروه‌های موسیقی در محل حضور یافتند.

عباسی در این باره افزود: در راستای ایجاد و تقویت شور و نشاط اجتماعی در روستای جندابه، امسال به منظور معرفی فرهنگ بومی، آداب و رسوم سنتی به مسافران نوروزی اقدام به برپایی جشنواره‌ای با حضور نوازندگان و خوانندگان محلی شد.

عباسی اظهار کرد: برنامه‌های شاد و مفرح همراه با موسیقی محلی و رقص‌های آئینی و دعوت از اساتید فعال در این حوزه، رنگ و بویی متفاوت از بهار با طراوتی به دل انگیزی نوای محلی با گویش نایینی سرتاسر روستا را در برگرفت و صحنه‌هایی ماندگار را در ذهن تمامی دوستداران فرهنگ ایرانی ماندگار کرد.

 

*** استقبال گسترده از موسیقی محلی

 

وی هدف از برگزاری این مراسم را زنده نگه‌داشتن این آیین‌ها عنوان کرد و ادامه داد:

آیین‌های سنتی و بومی سرشار از اصالت و فرهنگی است که ریشه در جان این مرز و بوم دارد و نباید به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس شورای اسلامی روستای جندابه خاطر نشان کرد:

ویژه برنامه‌های نوروز ۱۳۹۸ که برای اولین بار در این روستا برگزار شد با استقبال گسترده مسافران از مراسمات آئینی و موسیقی محلی روبه رو شد. 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
ارسال دیدگاه