کد خبر:98699
پ
بیمه محصولات
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با توجه به در پیش بودن بارش‌های شدید از اوایل هفته آینده و احتمال خسارات، از کشاورزان استان خواست محصولات خود را بیمه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با توجه به در پیش بودن بارش‌های شدید از اوایل هفته آینده و احتمال خسارات، از کشاورزان استان خواست محصولات خود را بیمه کنند.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در خصوص ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب در استان اظهار داشت:

پیرو اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی که باعث بارش باران به همراه برف در مناطق کوهستانی از روز شنبه هفته آتی ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ و احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری‌شدن سیل خواهد شد.

 

*** کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند

 

وی ادامه داد: در این راستا کشاورزان، بهره‌برداران و عشایر استان به منظور پیشگیری و کاهش خطرات جانی و مالی ناشی از سیلاب ضمن رعایت موارد احتیاطی و ایمنی از تردد، اسکان و توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها،مسیل ها اجتناب کنند، و ضمن بیمه کردن محصولات کشاورزی و دامی خود در فرصت باقی مانده اقدامات لازم را در جهت کاهش خسارت احتمالی در دستور کار قرار دهند.

جلیلی با تاکید بر لایروبی سریع انهار زراعی کوچک در فاصله بین مزارع جهت هدایت آب بارندگی بطرف رودخانه‌ها در راستای کاهش خسارات عنوان کرد:

در صورت امکان ایجاد کانال‌های هدایت آب در اراضی بالادست بطرف پایین دست برای جلوگیری از آبشویی مزارع دیم گندم در دستور کار قرار گیرد.

 

*** توصیه‌هایی برای آمادگی در برابر سیل

 

جلیلی بر جلوگیری از تردد ماشین‌آلات و افراد در اراضی زراعی و باغی، توقف عملیات هرس و جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها قبل از شروع بارندگی و محافظت از پوشش‌های گلخانه‌ای و جمع آوری و هدایت آب‌های بارندگی به خارج از حوزه گلخانه‌ها را مورد تاکید قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در پایان کشاورزان را به قراردادن ماشین آلات و ادوات کشاورزی در مکان‌های ایمن و غیر آبگیر، حالت آماده باش جهت امداد رسانی و هدایت سیل پیش آمده، خودداری از کشت محصولات بهاره و جمع آوری تجهیزات آبیاری تحت فشار و سایر ادوات با ایمن سازی مطمئن توصیه کرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه