کد خبر:98490
پ
آب گلستان
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان اعلام کرد

آسیب تاسیسات آبرسانی ۳۷۵ روستای سیل‌زده

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از خسارت ۲۶۲ میلیارد ریالی تاسیسات آبرسانی در ۳۷۵ روستای استان خبر داد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از خسارت ۲۶۲ میلیارد ریالی تاسیسات آبرسانی در ۳۷۵ روستای استان خبر داد.

 

*** آبرسانی سیار با رعایت الزامات کیفی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان بعدازظهر یکشنبه ۴ فروردین ماه جاری در خصوص خسارات سیل به تأسیسات آب روستایی گلستان اظهار کرد:

در ارزیابی روستاهای قابل دسترسی مشخص شد که ۲۶۲ میلیارد ریال تاسیسات آبرسانی روستاهای استان آسیب دیده است.

عاشورمحمد مرگان‌پور افزود: تاکنون ۲۹.۲ کیلومتر خط انتقال، سه حلقه چاه، ۱۷ دهنه چشمه، ۷۴.۵ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۲ هزار و ۵۰۰ انشعاب و ۴۶ دستگاه تأسیسات برقی آسیب‌دیده ارزیابی شده است.

به گفته مرگان‌پور، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع موقت، تعمیر و تعویض تابلوهای برق، پمپ و تاسیسات الکترونیکی، شستشو و گندزدایی مخازن ذخیره و خطوط انتقال از جمله اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان پس از وقوع سیل در روستاهای استان بوده است.

وی به آبرسانی سیار با رعایت الزامات کیفی تاکید کرد و گفت:

تاکنون ۱۴ هزار و ۴۱۵ شل آب بسته بندی از آبفای تهران، مشهد و خراسان رضوی برای توزیع در مناطق سیل‌زده روستایی به استان ارسال شده است.

وی افزود: تعداد ۲۵ دستگاه تانکر آبرسانی سیار در حال خدمت رسانی به روستاهای استان است.

 ۲ دستگاه تانکر از آبفار خراسان رضوی به کمک ناوگان‌های آبرسانی استان آمده است.

 

*** استقرار آزمایشگاه سیار آب شرب

 

مرگان‌پور افزود: در حال حاضر مشکل ۱۴ روستا از شهرستان‌های مینودشت، کلاله به دلیل تخریب راه، خطوط، منابع تامین و نیز قطع برق و آبگرفتگی تأسیسات پابرجاست.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان از فعالیت ۱۴ تیم عملیاتی برای خدمت‌رسانی در حوزه آبرسانی روستاها خبر داد و گفت:

بیل‌های مکانیکی این دستگاه هم برای امدادرسانی در اختیار مردم و نهادهای خدماتی قرار گرفته است.

وی به ارائه آب شرب سالم و بهداشتی به روستائیان تاکید کرد و آن را رسالت این نهاد خواند و افزود:

شرکت آبفار استان در راستای کنترل کیفیت آب شرب مناطق آسیب دیده با اعزام یک دستگاه آزمایشگاه سیار نسبت به پایش کیفی منابع تأمین و تاسیسات آبرسانی اقدام کرده است.

مرگان پور اضافه کرد: علاوه بر این اکیپ‌های کنترل کیفیت با برپایی چادرهایی مشترک با شبکه بهداشت شهرستان های آسیب دیده برای رصد کیفیت آب توزیعی توسط تانکرهای سیار، برابر الزامات کیفی و بارنامه‌های بهداشتی در شهرستان‌ها مستقر هستند.

 

*** آسیب تاسیسات آبرسانی ۳۷۵ روستا

 

وی خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی در روستاهایی با تاسیسات آبرسانی آسیب دیده شد و اظهار کرد:

گندزدایی آب شرب در محل هم در دستور کار قرار داده شده که با فروکش کردن سطح آب تمامی مسیرهای خط انتقال بعد از ترمیم، ابتدا سوپرکلریناسیون انجام شده و طی صورتجلسه مشترک با کارشناس ناظر بهداشت استانی آب شرب وارد شبکه خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در پایان اعلام کرد:

در ساعات اولیه وقوع سیل تاسیسات آبرسانی ۳۷۵ روستای تحت پوشش در ۱۴ شهرستان مراوه تپه، کلاله، گالیکش، مینودشت، گنبدکاووس، آزادشهر، علی آباد کتول، رامیان، گرگان، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن، کردکوی و بندرگزآسیب وارد شد که قطعی آب شرب را در پی داشت اما با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تاکنون این رقم به ۱۴ روستا کاهش یافته است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
ارسال دیدگاه