کد خبر:98324
پ
نمایشگاه روستاگردی
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خبر داد

اولین نمایشگاه روستاگردی استان فارس، نوروز ۹۸ در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از برگزاری اولین نمایشگاه روستاگردی فارس، نوروز ۹۸ در شیراز خبر داد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از برگزاری اولین نمایشگاه روستاگردی فارس، نوروز ۹۸ در شیراز خبر داد.

 

*** اولین نمایشگاه روستاگردی استان فارس

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت:

اولین نمایشگاه روستاگردی فارس در غالب توانمندی روستاییان و عشایر فارس؛ همچنین معرفی روستاهای هدف گردشگری استان، و معرفی کارآفرینان روستایی با همکاری و مشارکت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز، از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۱۶ فروردین ۹۸ برگزار می‌شود.

 

پاک فطرت گفت: نوروز ۹۸، مسافران و گردشگران و همچنین شهروندان شیرازی، تجربه سفر به روستا را در مرکز کلانشهر شیراز تجربه خواهند کرد.

 

*** هدف برگزارینمایشگاه روستاگردی

 

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مردم به ویژه جامعه شهری، تولیدکنندگان، مصرف کنندگان، سرمایه گذاران، اصناف و تجار، از فعالیت‌های این قشر دانست، و ترویج گردشگری تجربه محور را نیز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه در شیراز برشمرد.

 

سید کمال پاک فطرت افزود: نمایشگاه روستاگردی فارس در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه برپا می‌شود، که متشکل از ۱۰ غرفه پخت نان سنتی و ۱۳ غرفه دستاوردهای روستایی، و همچنین ۱۸۰۰ متر فضای نمایشگاهی برای به نمایش گذاردن فارس قدیم بوسیله خودروهای قدیمی شهرداری و اداره آب شیراز، می‌باشد.

 

*** توزیع میوه شب عید

 

وی گفت: بخش دیگری از این نمایشگاه را به توزیع میوه شب عید توسط تعاون روستایی شهرستان داراب با قیمت مصوب اختصاص داده‌ایم، که عموم مردم امکان خرید و تهیه میوه از این غرفه خاص را دارند.

 

*** ایجاد غرفه روستا بانو

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس به بخش نوآوری‌ها در نمایشگاه روستاگردی نیز اشاره کرد و یادآور شد:

در این بخش ایده‌های جدید و خلاقیت‌ها، در مبحث اشتغال روستایی و مشاغل خانگی که در روستاها در جهت توسعه پایدار روستایی نیز انجام شده، به نمایش در خواهند آمد، و غرفه‌ای نیز تحت عنوان “روستا بانو” برپا گردیده که با مشارکت بانوان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین روستایی، به معرفی دستاوردهای خود می‌پردازند.

 

*** خانه روستایی و ایل نمادین

 

پاک فطرت همچنین گفت: در اولین نمایشگاه روستاگردی بخشی نیز به نام خانه روستایی نمادین و ایل نمادین اختصاص یافته که با اِلمان های روستایی و چادرهای عشایری اقوام مختلف استان تزئین شده و معرفی نحوه زندگی آنها مد نظر قرار گرفته است.

و در کنار خانه روستایی هر شب مسابقات فرهنگی و هنری و نمایش آیین و سنت‌های روستاییان از جمله مراسم عروسی روستاییان و چیدن سفره هفت سین، نیز به نمایش در خواهد آمد.

 

 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس خاطرنشان کرد:

روستاهای هدف گردشگری و دارای ظرفیت بوم‌گردی به معرفی مناطق روستایی و عشایری دیدنی در سطح استان، می‌پردازند و صنایع مرتبط نیز تولیدات و محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می دهند.

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، اولین نمایشگاه روستاگردی فارس از ۲۵ اسفند ۹۷ الی ۱۶ فروردین ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ در باغ ملی شیراز واقع در چهارراه حافظیه برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه