کد خبر:97554
پ
تحقیقات قارچ خوراکی
خبرگزاری روستا گزارش می دهد؛

آغاز به کار واحد تحقیقات قارچ خوراکی و دارویی

تفاهم نامه همکاری مشترک تحقیقاتی میان انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی و پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور در دزفول امضا شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، تفاهم نامه همکاری مشترک تحقیقاتی میان انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی و پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور در دزفول امضا شد.

 

 

***رفع موانع در حوزه تامین نهاده‌ها

 

 

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها،قارچ خوراکی و گیاهان دارویی معاونت امور باغبانی کشور در حاشیه مراسم امضای این تفاهم نامه، راه اندازی واحد تحقیقات قارچ خوراکی و دارویی را از اهداف این تفاهم نامه عنوان کرد.

تقوی گفت: محورهای این تفاهم نامه شامل تحقیق، آموزش و ترویج می شود که با رویکرد رفع موانع در حوزه تامین نهاده‌ها مانند خاک پوششی و انتقال یافته های فنی به جامعه تولیدکنندگان قارچ خوراکی منعقد شده است.

وی افزود : این تفاهم نامه به منظور پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی تولیدکنندگان قارچ خوراکی منعقد شده و دفتر امور گلخانه ها، قارچ خوراکی و گیاهان دارویی معاونت باغبانی ناظر اجرای آن خواهد بود.

 

 

***استفاده از سایر ظرفیت های تحقیقاتی

 

 

تقوی تصریح کرد: پژوهشکده سبزی و صیفی به عنوان یک واحد تحقیقاتی مادر، می تواند از سایر ظرفیت های تحقیقاتی مانند دانشگاه ها و سایر مراکز تحقیقاتی برای نیازهای تحقیقاتی استفاده کند.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه همکاری مشترک تحقیقاتی برای مدت ۵ سال پیش بینی شده و می تواند قابل تمدید باشد و با راه اندازی واحد تحقیقات قارچ خوراکی و دارویی، تحقیقاتی که تاکنون در این زمینه در بخش خصوصی انجام شده تجمیع و در مرحله بعدی مورد آزمایش و ترویج قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، قارچ خوراکی و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: با این اقدام هم افزایی برای انتقال یافته های داخل و خارج صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: این تحقیقات به روی موضوعاتی مانند تامین نهاده، کاهش ضایعات، مطالعات بازار،روش های پیشگیری و جلوگیری از خسارت های ناشی از آفات و بیماری ها و تحقیقات بنیادی بر روی بسترهای کشت و مواردی از این دست تاکید دارد.

تقوی گفت: بخشی از کاهش ضایعات از طریق افزایش ماندگاری قارچ خوراکی، شیوه بسته بندی و حمل و نقل صورت می گیرد که در نهایت منجر به افزایش تولید و صادرات خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه