کد خبر:97440
پ
شهریاری-۳۰۰x180
واکنش رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به خبر استعفای وزیر بهداشت؛

جریانی در سازمان برنامه و بودجه به دنبال ایجاد مشکل در حوزه سلامت برای برانگیختن نارضایتی مردم است

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به خبر استعفای وزیر بهداشت مدعی شد، جریانی در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که به دنبال ایجاد مشکل در حوزه سلامت برای برانگیختن نارضایتی مردم است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به خبر استعفای وزیر بهداشت مدعی شد، جریانی در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد که به دنبال ایجاد مشکل در حوزه سلامت برای برانگیختن نارضایتی مردم است.

 

*** برخوردهای سیاسی سازمان برنامه و بودجه با حوزه سلامت

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری روستا پیرامون خبر استعفای وزیر بهداشت، ضمن عدم تایید این خبر، اظهار داشت:

بنده نیز این خبر را از سایرین شنیدم و در فضای مجازی خوانده‌ام و واقعا بابت این موضوع متاسف هستم.

حسینعلی شهریاری در ادامه اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر عملا یکسری برخوردهای سیاسی از سوی سازمان برنامه و بودجه با سلامت مردم انجام می‌شود.

 

*** کاهش ۳۵ درصدی بودجه بیماران خاص

 

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مردم در ماه‌های آخر سال که به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند با یکسری معذورات و محدودیت‌ها مواجه می‌شوند که به علت کمبود بودجه می‌باشد، تصریح کرد:

دو سال پیش برای بیماران خاص که شاید حدود ۸ الی ۱۰ نفر بودند ۲۳۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده بود اما در بودجه سال ۹۸ با اینکه هزینه داروها و همه موارد افزایش پیدا کرده است، برای همین بیماران ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده‌اند.

 

*** عدم پرداخت تعرفه بیماران پیوندی به دستور سازمان برنامه و بودجه

 

شهریاری در ادامه به بیماران پیوندی اشاره و اظهار داشت:

درحالی که دولت تصویب کرده بود برای بیماران پیوند مثل پیوند کبد، پیوند کلیه یا پیوند استخوان، تعرفه‌ها را پرداخت کنند اما سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد این موارد را به بیماران پرداخت نکنند.

 

*** کاهش بودجه تعالی جمعیت

 

وی در ادامه به پیگیری سیاست‌های جمعیتی نیز اشاره داشت و گفت:

به عنوان مثال دیگر می‌توان به بودجه‌ای که برای تعالی جمعیت در نظر گرفته بودند، اشاره کرد که این مورد را نیز کاهش داده‌اند.

 

*** اقدامات برنامه‌ریزی شده برای حوزه سلامت

 

شهریاری در ادامه تصریح کرد:

بنظر می‌رسد خط و رویکردی در سازمان برنامه و بودجه دنبال می‌شود که برای سلامت مردم مشکل ایجاد کنند تا از این طریق در مردم ایجاد نارضایتی کنند و به نظر بنده این اقدامات برنامه‌ریزی شده می‎باشد و باید این موارد با جدیت پیگیری و با آنها مقابله شود.

 

*** حمایت رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از وزیر بهداشت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری روستا، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان این گفتگو، در پاسخ به این سوال که در صورت صحت خبر استعفای وزیر بهداشت، آیا رویکرد وزیر را تایید می‌کنید، اظهار داشت:

بله، واقعا اگر روند بخواهد با این شرایط ادامه پیدا کند، آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی نمی‌توانند جوابگوی مردم کشور در حوزه سلامت باشند

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری سروش
ارسال دیدگاه