کد خبر:97397
پ
جهاد کشاورزی کردستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

فرآوری ۳۳ درصد محصولات کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۳ درصد از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی در این استان، فرآوری می شود.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۳ درصد از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی در این استان، فرآوری می شود.

 

 جعفری اظهارداشت: در این استان ۱۲۲ واحد فراوری و صنایع تکمیلی کشاورزی پروانه بهره برداری گرفته اند که سالانه ۳۳ درصد از دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولیدی در استان را فرآوری می کنند که عمده این محصولات به خارج از استان صادر می شود.
 

***سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فراوری

 

وی افزود: سرمایه گذاران این استان اکنون ۵۲ واحد دیگر فرآوری و صنایع تبدیلی را در دست احداث دارند که جهاد کشاورزی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اشتغال فراگیر و تفاهم نامه دولت با بانک سینا و بنیاد برکت حدود یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنها در جهت توسعه  فراوری محصولات کشاورزی پرداخت کرده است.
 
 

***توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی

 

 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: امروز صنایع غذایی یکی از موارد مهم در تامین امنیت غذایی است که توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی است و از سه سال پیش، پیشبرد اهداف را دنبال می کند. جعفری با اشاره به اینکه کردستان در تولید بسیاری محصولات کشاورزی در کشور دارای رتبه های برتر است، بیان کرد: در فرآوری این محصولات از عقب ماندگی بزرگی برخوردار هستیم که این مساله در بسیاری از مواقع به ضرر کشاورزان تمام می شود.
 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه