کد خبر:97270
پ
مرکز آمار
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران؛

متوسط هزینه خانوار روستایی کشور اعلام شد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران متوسط هزینه خانوار روستایی کشور اعلام شد.

 بر اساس گزارش مرکز آمار ایران متوسط هزینه خانوار روستایی کشور اعلام شد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با هدف برآورد متوسط هزینه‌ها و درآمد خانوار روستایی، در سال گذشته با آمارگیری از ۱۹ هزار و ٢۶١ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور انجام شد.

 

*** متوسط میزان درآمد ماهیانه خانوار روستایی

 

علاوه بر این متوسط میزان درآمد ماهیانه یک خانوار روستایی با رشد ۱۴.۱ درصدی به یک میلیون ۶۸۰ هزار تومان و میانگین هزینه خانوار روستایی نیز با رشد ۱۳.۹ درصدی به یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسیده است.

 

 

*** رشد ۱۴ درصدی هزینه روستانشیان

 

متوسط هزینه‌ کل خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی ١٧٨.٧۶٠ هزار ریال (سالانه ۱۷ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان) بوده است که  نسبت به سال قبل١٣.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار روستایی ۶۶.۵٠۴ هزار ریال با سهم ٣٧.٢ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ١١٢.١۶۶ هزار ریال با سهم ۶٢.٨ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است.

در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با  ٢۵.٢ درصد مربوط به هزینه‌ آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن و در بین هزینه‌های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ٢٩.١ درصد مربوط به مسکن بوده است.

 

*** درآمد ماهیانه روستاییان یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان

 

همچنین نتایج گزارش مرکز آمار ایران حاکی از آن است که متوسط درآمد اظهار شده­ سالانه‌ یک خانوار روستایی ٢٠١.٨۴٢ هزار ریال (سالانه ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان) بوده است که نسبت به سال قبل ١۴.١ درصد افزایش داشته است.

منابع تامین درآمد خانوار روستایی نشان می‌­دهد که ٢٩.۴ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ٣١.٧ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ٣٨.٨ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تأمین شده است.

 

*** مقایسه درصد خانوار روستایی استفاده کننده از لوازم عمده زندگی

 

مقایسه درصد خانوار روستایی استفاده کننده از لوازم عمده زندگی در سال ١٣٩۵ نسبت به سال ١٣٩۶  نشان می­‌دهد که خانوارهای استفاده کننده؛ اتومیبل شخصی از ٢٧.٠ به ٢٩.۶ درصد، یخچال فریزر از ۴١.۶ به ۴۵.٢ درصد، جاروبرقی از۶۴.١ به ۶۴.٢ درصد، ماشین لباسشویی از ۵٢.١  به ۵٣.٩ درصد، ماشین ظرفشویی از ٠.٢ به ٠.٣ درصد و مایکرویو از ١.۶ به ١.٩ درصد افزایش رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، در سال ١٣٩۶ عمده ترین نوع سوخت مصرفی ۶۴.۴ درصد از خانوارهای روستایی برای گرما، گاز طبیعی(شبکه عمومی) و ٢۵.١ درصد نفت سفید بوده است.

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
ارسال دیدگاه