کد خبر:96470
پ
وزیر جهاد کشاورزی

افتتاح طرح‌های کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی

طرح‌های مختلف کشاورزی همزمان با حضور رئیس‌جمهور در استان آذربایجان غربی توسط وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

طرح‌های مختلف کشاورزی همزمان با حضور رئیس‌جمهور در استان آذربایجان غربی توسط وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

***افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی ذخیره‌سازی میوه در شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری روستا، برای احداث این سردخانه ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته است که درهمین راستا این طرح برای ۳۰ نفر به صوزت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 از سال ۹۳ عملیات اجرایی احداث این سردخانه که متعلق به سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری پارالمپیک جهان است، آغاز شده بود که امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی فاز اول این طرح به بهره‌برداری رسید.

محمود حجتی در حاشیه افتتاح سردخانه ۵ هزار تنی در اشنویه گفت: منطقه اشنویه با توجه به استعدادها و پتانسیل‌های موجود، دارای قابلیت زیادی برای توسعه کشاورزی پایدار، کشت گیاهان دارویی و تولید محصولات استراتژیک است .

حجتی افزود: در زمینه افزایش بهره‌وری از آب و ارتقای راندمان آبیاری اقدامات خوبی در اشنویه در دست اجراست، که ضروری است این اقدامات باید بیش از پیش تسریع یابد.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی کشاورزان باید با بالاترین ارزش افزوده به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

حجتی تاکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، سردخانه‌ها، ایجاد واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی از جمله ظرفیت‌هایی است که در منطقه باید بیشتر از گذشته در اولویت قرار گیردو سرمایه‌گذاری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

*** افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور در مهاباد

 

به گزارش خبرگزاری روستا، برای راه‌ اندازی این واحد اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام گرفته است که درهمین راستا این طرح برای  ۲۰۰ نفر به صوزت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت کشتار ۴ هزار قطعه در ساعت در راستای تکمیل زنجیره تولید محصولات طیور در استان با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و ذبح بهداشتی طیور، در شهرستان مهاباد توسط وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

***راه‌اندازی و بهره‌برداری طر‌ح‌های کشاورزی استان آذربایجان غربی

همزمان با سفر رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی به آذربایجان‌غربی ۳۶طرح در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی استان آماده بهره‌برداری شده است که به دست وزیر جهاد کشاورزی و با دستور رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، تعداد ۸ طرح از مجموع ۳۶ طرح قابل افتتاح شامل واحد گوسفند داشتی، واحد مرغ تخم گذار، خرید تلیسه آبستن شناسنامه دار، طرح گوساله و بره پرواری در حوزه بهبود تولیدات دامی با صرف اعتباری بالغ بر ۲۶۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۱۷ نفر به صورت همزمان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه