کد خبر:94970
پ
جلسه راهبردی اقتصاد مقاومتی

احداث شهرک‌‌های شیلاتی پرورش تیلاپیا توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از آمادگی این شرکت برای احداث و توسعه شهرک‌‌های شیلاتی پرورش تیلاپیا در استان یزد خبر  داد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی از آمادگی این شرکت برای احداث و توسعه شهرک‌‌های شیلاتی پرورش تیلاپیا در استان یزد خبر  داد.

 

*** شهرک‌‌های شیلاتی پرورش تیلاپیا از محورهای ستاد اقتصاد مقاومتی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی، در جلسه ستاد راهبری توسعه شهرک‌های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت:

با توجه به اخذ مجوز زیست‌محیطی مبنی بر تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا توسط استاندار یزد، شرکت شهرک‌های کشاورزی برای ایجاد و توسعه شهرک‌های شیلاتی پرورش تیلاپیا آمادگی دارد.

علی‌اشرف منصوری افزود: تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا که دارای ویژگی‌هایی همچون نیاز آبی کم، قابلیت رشد و تکثیر خیلی سریع، تغذیه ارزان، تراکم‌پذیری بالا در حجم و هزینه‌ی تولید پایین و قابلیت ذخیره ارزی بالا در جلوگیری از واردات است یکی از محورهای مورد بررسی ستاد اقتصاد مقاومتی بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و افزایش نرخ بیکاری و در جهت چاره‌اندیشی برای مقوله کم‌آبی، اشتغال و رونق صادرات، گفت:

راهی جز حرکت به سمت کشاورزی مدرن در قالب ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی با بهره‌گیری از دانش روز دنیا نیست.

 

*** بیشترین رشد توسعه گلخانه‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم

 

وی پس از تشریح برنامه‌های شرکت و اهداف برنامه ششم توسعه اظهار داشت:

بیشترین رشد توسعه گلخانه‌ها با همت و تلاش وزیر جهاد کشاورزی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای از ۸ هزار هکتار به بیش از ۱۳ هزار هکتار در کشور و در دنیا اتفاق افتاده است.

منصوری، خواستار رشد جهشی شهرک‌های کشاورزی و شهرک‌‌های شیلاتی با توجه به هزینه کم به دلیل خدمات مشترک و مدیریت متمرکز و ایجاد زنجیره تولید در این شهرک‌ها شد.

 

***  امکان‌سنجی ۴۰ پهنه با سطح ۳ هزار هکتار توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی

 

این مسوول با تقدیر از مسئولان استان یزد، هیدرومدول آب مصرفی در برخی واحدهای گلخانه‌ای استان یزد را در حد نرم جهانی و حتی پایین‌تر اعلام و بیان کرد: خوشبختانه در استان با توجه به بررسی رویکردها توجه به اهمیت آب کاملا محسوس است.

وی در راستای شهرک‌‌های شیلاتی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی با رسالت افزایش بهره‌وری از منابع و تمرکز بر توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای و شیلاتی کشور، ۴۰ پهنه با سطح ۳ هزار هکتار را در استان برای مقابله با چالش‌های کم‌آبی، اشتغال، معیشت و رونق اقتصادی امکان‌سنجی کرده است که در صورت حمایت استانداری و سایر مسئولان کارسازی خواهد شد.

 استاندار یزد در این نشست با تشکر از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در استان، همه دستگاه‌های اجرایی استان را به همکاری در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، شهرک‌‌های شیلاتی و پرورش ماهی تیلاپیا موظف کرد.

زمانی قمی از تخصیص منابع اعتباری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برای ایجاد زیرساخت شهرک‌های کشاورزی در استان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در حاشیه ستاد راهبری توسعه شهرک‌ها از شهرک‌های گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری بهشت ارنان شهرستان مهریز و همچنین شهرک کشاورزی فهرج بازدید کرد.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورز
ارسال دیدگاه