کد خبر:93691
پ
مدیرکل امور روستایی قم
در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر انجام شد

بازدید مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم از غرفه خبرگزاری روستا

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر از غرفه خبرگزاری روستا بازدید کرد.

 

*** حضور در غرفه خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر با حضور در غرفه خبرگزاری روستا ضمن تبریک روز ملی روستا و عشایر، اظهار داشت:

این روز را برای جمع بندی تلاش‌ها و تعریف مسیر پیش‌رو مغتنم می‌شماریم.

برخود لازم میدارم دست مردی را ببوسم که بر من آموخت بوسیدن دست روستایی را.

دکتر رضوی به عنوان یک استاد فرهیخته به ما آموخت چگونه به عرصه روستا ورود کنیم و خدمت کنیم

وی افزود: در استان قم تلاش‌هایی انجام شده که قطعا با تعامل و  اهتمام همه عزیزان که در این عرصه تلاش می‌کنند صورت گرفته است.

 

*** به نیمه خالی کارمان بیشتر توجه کنیم

 

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم خاطرنشان کرد: ما باید به نیمه خالی کارمان بیشتر توجه کنیم.

نیمه پر کار ما را لازم است رسانه‌ها و افرادی که تلاش‌های دولت و دولت‌مردان را رصد می‌کنند گزارش کنند که خبرگزاری روستا یکی از این رسانه‌ها است که برخود واجب می‌داند که به این عرصه ورود کرده و تلاش‌های برگرفته از تلاش‌گران را گزارش کند.

نیمه خالی کار برای ما ملاک عمل است که مسیر پیش رو را بهتر از گذشته بتوانیم برنامه ریزی کرده و ترسیم کنیم و گذشته ما نباید باعث اغفال از آینده و تلاش‌های انجام نشده باشد

 

*** طرح‌های اشتغال روستایی قم

 

وی در خصوص طرح‌های اشتغال روستایی قم، گفت:

در قم در مقطع دوساله، برای توسعه اشتغال پایدار از منابع بانک سینا اعتباراتی تخصیص داده شده است که این تسهیلات توانسته است در قالب ۳۲ طرح کارآفرینی با جذب ۴۲ میلیارد تومان برای ۸۰۵ الی ۸۵۰ نفر ایجاد شغل کند.

به موازات این کار سهم استان قم از صندوق توسعه ملی ۱٫۶۹ درصد بوده که معادل ۲۰۲ میلیارد تومان است که بخش اول تسهیلات به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان به استان تخصیص پیدا کرده است و میزان پرداختی براساس آخرین گزارش ۵۸ میلیارد تومان است که امیدوارم در روزهای آتی سرعت جذب و تعداد قراردادهای منعقد شده بیشتر شود.

مدیرکل امور روستایی قم افزود:

در خصوص پروژه‌های روستایی حدود ۲۱ پروژه را در این مقطع تعریف کردیم که بعد از هفته دولت افتتاح شده است و عددی در حدود ۴ میلیارد و ۶۰۶ میلیون تومان برای این پروژه‌ها اعتبار هزینه شده است.

 

*** بسترسازی برای توسعه اشتغال روستایی

 

وی در ادامه گفت: به منظور بسترسازی برای اشتغال و توسعه اشتغال روستایی با محوریت ایجاد درآمد و اشتغال پایدار بایستی ساختاری تعریف کرد و NGO و تشکل کارافرینی روستایی را شکل دهیم و در کنار آن محورهای صادرات، قطع واردات و ایجاد و شناسایی بازارهای جدید را تعریف کرده که این سه محور در بحث شناسایی و محور قراردادن سرمایه‌های انسانی کمک خوبی خواهد کرد. 

مدیر امور روستایی قم افزود: سرمایه انسانی می‌تواند تمام برنامه‌ها را برای ما تدبیر و تشخیص و اجرایی کند و شناسایی این افراد یکی از وظایف ماست که بتوانیم این افراد را شناسایی کرده و همراهی کنیم و به عنوان یک چتر حمایتی آن هارا به مسیر اصلی هدایت کنیم.

بعد از آن مدل سازی کار را داریم که یکی از شاخص‌های اصلی است که بتوانیم یکی از مدل‌های فنی و علمی که قابلیت اجرا و نتیجه گیری دارد داشته باشیم

برای مقطع کاری ما ۸ مدل تعریف شده است که مدل اول کامل کردن زنجیره تولید تا مصرف است

مدل تکمیل زنجیره تولید و نتیجه‌گیری را داریم و از دیگر مدل‌ها، مدل بهبود و بهینه‌سازی و بهره‌وری کار است که بتوانیم با بکاربردن فنون و علوم روز، نتیجه‌گیری بهتری انجام دهیم.

 

*** تقدیر از خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم در پایان گفت:

از تمام عواملی که در حوزه خبرگزاری بخصوص عرصه روستا فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

امیدواریم با حضور پررنگشان در عرصه روستا تلاش‌ها و فعالیت‌های روستاییان بخصوص کارآفرینان را هرچه بیشتر انعکاس دهند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه