کد خبر:93505
پ
قندالی
در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر انجام شد:

بازدید رئیس سازمان امور عشایر از غرفه خبرگزاری روستا

رئیس سازمان امور عشایر در بازدید از غرفه خبرگزاری روستا در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، طراحی و راه‌اندازی این رسانه، با عنوان خبرگزاری تخصصی روستاییان و عشایر را آرزوی دیرینه خود معرفی کرد که اکنون محقق شده است.

رئیس سازمان امور عشایر در بازدید از غرفه خبرگزاری روستا در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر، طراحی و راه‌اندازی این رسانه، با عنوان خبرگزاری تخصصی روستاییان و عشایر را آرزوی دیرینه خود معرفی کرد که اکنون محقق شده است.

 

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران در غرفه خبرگزاری روستا
رئیس سازمان امور عشایر ایران در غرفه خبرگزاری روستا

 

*** بازدید از غرفه خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایر در بازدید از غرفه خبرگزاری روستا در حاشیه پنجمین روز ملی روستا و عشایر،اظهار داشت:

خوشبختانه در دولت یازدهم بحث توجه به مناطق روستایی و عشایری مورد توجه قرار گرفت و نماد این توجه را در برگزاری همایش‌های سالانه روز ملی روستا و عشایر می‌بینیم و امسال پنجمین دوره همایش با حضور موثر تولیدکنندگان روستایی و عشایری برگزار شد.

 

*** همایش روز ملی روستا و عشایر

 

وی حضور مقامات عالی کشور از جمله ریاست جمهوری در این همایش را نشانگر اهمیت بالای آن دانست و افزود:

در سال‌های گذشته مقامات عالی کشور از جمله رئیس جمهور در این همایش حضور پیدا می‌کردند و امسال نیز شاهد حضور معاون اول رئیس جمهور در این مراسم هستیم که ایشان از منظر کارشناسی بسیار دقیق مباحث حوزه روستایی و عشایری را مدنظر قرار می‌دهند و تاکید دارند که در حوزه خدمات رسانی و ایجاد زیرساخت در روستاها به هیچ عنوان نباید موضوعاتی مثل جمعیت روستاها را مدنظر قرار داد.

 

*** جذب اعتبارات برای عشایر

 

رئیس سازمان امور عشایر در ادامه گفت:

دولت در حوزه روستایی و عشایری، منابع خوبی را از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده و البته قانونی که مجلس تصویب کرده، در این زمینه بسیار راهگشاست.

این اعتبارات با سود بسیار کم و شرایط مناسب در حال جذب توسط روستاییان و عشایر است و امیدوارم توجه و نظارت خاصی صورت گیرد تا منابع در راستای اهداف تبیین شده هزینه شود.

 

 

 

 

*** ظرفیت‌های روستایی و عشایری

 

قندالی بر توجه ویژه به کاهای خرد و کوچک در مناطق روستایی و عشایری اعم از کارهای کشاورزی، دامداری و صنعتی تاکید کرد و گفت:

برگزاری همایش‌های روز ملی روستا و عشایر، توجه به منزلت مردمی است که کانون ارزش آفرینی و تولید‌ هستند، کما اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی در راستای توجه به مناطق روستایی و عشایری است.

 

 رئیس سازمان امور عشایر تولید بالای ۱۲۴هزار تن محصولات کشاورزی و ۸۵۰ هزار تن محصولات پروتئینی از جمله گوشت قرمز را نمونه کوچکی از ظرفیت بالای جامعه روستایی و عشایری دانست و در مورد تسهیلات پرداختی به عشایر، تصریح کرد:

با اقدامات صورت گرفته، ۱۵۰ میلیارد تومان از منایع مالیات بر ارزش افزوده به عشایر اختصاص پیدا کرد، همچنین از منابع صندوق توسعه ملی چه در بحث زنجیره تولید و چه در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعتبارات قابل توجهی برای عشایر جذب شد.

امسال پیش بینی می‌کنیم، جمعا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان بصورت تسهیلات ارزان قیمت توسط بانک‌ها بویژه بانک کشاورزی به عشایر کشور پرداخت شود و شاهد تحولات مهمی در حوزه تولید، اشتغال و بهره‌وری باشیم.

 

 

 

 

*** تقدیر از خبرگزاری روستا

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان امور عشایر در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مباحث فرهنگی و توجه به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی منوط به توجه ویژه به حوزه عشایر دانست و با ابراز خرسندی از تلاش‌های خبرگزاری روستا در اطلاع رسانی مسائل روستاییان و عشایر، تصریح کرد:

یکی از آرزوهای من این بود که رسانه ویژه و مختص مناطق روستا و عشایر داشته باشیم، تا روستاییان و عشایر بتوانند صدای خود را به گوش مسئولان رسانده و مطالبات خود را مطرح کنند، از طرفی خدمات مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران برای روستاها و عشایر، تبیین شده و هم افزایی خوبی شکل گیرد که خوشبختانه با حضور فعال خبرگزاری روستا که رسانه تخصصی روستاییان و عشایر کشور است، این آرزو تبدیل به واقعیت شد.

 

 

*** دغدغه حل مشکلات روستاییان و عشایر در خبرگزاری روستا

 

 

وی در ادامه تصریح کرد: جمعی از کسانی که به این مردم عشق می‌ورزند و دغدغه حل مشکلات روستاییان و عشایر را دارند، در قالب خبرگزاری روستا گرد هم آمده و  این خبرگزاری را تشکیل دادند.

با تلاش‌های این عزیزان، تحولات بزرگی در حوزه ارتباط میان روستاییان و عشایر بوجود آمده است که جا دارد از زحمات تمام کارکنان این مجموعه علی الخصوص خانم مهندس رجبی، مدیرعامل خبرگزاری روستا که بصورت جدی پای کار بودند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند، تشکر کنیم.

 

 

*** خبرگزاری روستا پل ارتباطی میان مردم و مسئولان

 

 

به گزارش خبرگزاری روستا، رئیس سازمان امور عشایر در پایان گفت:

بدون شک وجود این خبرگزاری می‌تواند سرفصل جدیدی را برای اطلاع رسانی و بیان مشکلات روستاییان و عشایر باز کرده و پل ارتباطی اصلی میان مردم  و مسئولان باشد.

 

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه