کد خبر:92471
پ
دهیاری
خبرگزاری روستا گزارش می‌دهد

احقاق حقوق دهیاریها در تفکیک اراضی روستایی

 با پیگیری‌های مستمر مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان، مطالبات دهیاری‌ها در زمینه تفکیک اراضی روستایی به نتیجه مطلوب رسید.

 با پیگیری‌های مستمر مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان، مطالبات دهیاری‌ها در زمینه تفکیک اراضی روستایی به نتیجه مطلوب رسید.

 

*** حقوق دهیاری‌ها در موضوع تفکیک اراضی روستایی

 

به گزارش خبرگزاری روستا، با توجه به تلاش و پیگیری‌های چند ماه گذشته مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان در مورد حقوق دهیاریها در موضوع الحاق وتغییر کاربری و یا تفکیک اراضی روستایی بالاخره منتج به نتیجه شد و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تکلیف دهیاری ها را در این زمینه روشن کرد.

انصاری طبق وعده قبلی خود به دهیاران استان از چند ماه پیش به صورت جدی اعتراض مسئولین روستایی استان را در زمینه اخذ حق تفکیک توسط بنیاد مسکن به مسئولین سازمان منتقل و چندین جلسه در دفاع از این اعتراض در سازمان شهرداریها شخصا حضور پیدا نمود.

مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان ضمن همراه نمودن چند مدیر کل از استان‌های دیگر و پیگیری این موضوع در تهران، بالاخره موفق شد دغدغه‌ای که بیش از یک سال دهیاران استان را آزار داده بود مرتفع نماید و نهایتاً نتیجه پیگیری‌ها به صورت مکتوب از طریق مدیر کل برنامه و بودجه سازمان به کلیه استانداری های کشور ارسال شد.

 در متن این نامه آمده است دریافت بخشی از اراضی مالکین در موقع الحاق یا تغییر کاربری و یا تفکیک اراضی توسط دستگاه‌های اجرایی خلاف مقررات بوده و فقط دهیاری می‌تواند به عنوان معابر عمومی قسمتی از اراضی مورد تفکیک را تملک نماید.

 

*** دریافت عوارض تفکیک

 

 همچنین بر اساس این نامه دریافت عوارض تفکیک فقط به دهیاری‌ها اختصاص یافت و هیچ نهاد یا ارگانی اجازه دریافت عوارض تفکیک را ندارد.
 ضمنا با پیگیری انصاری در تاریخ ۳ مهر ۹۷ معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان دکتر مقدس زاده مفاد نامه سازمان را به کلیه فرمانداری ها وبخشداری‌ها و بنیاد مسکن ابلاغ و شیوه نامه قبلی که باموضوع تفاهم با مالکین در مورد الحاق و یا تفکیک اراضی در تاریخ ۳۱ ۴ ۹۶ ابلاغ شده بود را بلا اثر اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روستا، مدیرکل امور روستایی استانداری اصفهان خطاب به دهیاران استان اضافه کرد با پیگیری و پافشاری بر احقاق حقوق قانونی روستاییان میتوان امید و انگیزه را در بین اهالی روستاها دوچندان نمود.

 

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری روستا
ارسال دیدگاه